Lai gan AuctionBaltic sirds ir Lietuvā un šobrīd lielākā daļa uzņēmuma klientu ir no Baltijas valstīm, piedāvāt preces izsolei un iegādāties tās izsolē šajā platformā ir iespēja jebkuram uzņēmumam, no jebkuras Eiropas valsts. Lai noskaidrotu, pēc kādiem principiem strādā AuctionBaltic, un, ar ko tā atšķiras no citiem izsoļu rīkotājiem, aicinājām uz sarunu trīs uzņēmuma īpašniekus, trīs sadarbības partnerus - Almantas Kudakas, Simas Ivanauskas un Alvydas Stakauskas.
Pastāstiet, kā viss sākās - kā jums ienāca prātā ideja veidot šādu platformu?
Alvydas Stakauskas: Ideja radās, pateicoties mūsu ilggadīgajai pieredzei industriālās tehnikas tirdzniecības nozarē. Mēs pamanījām, ka dažāda aprīkojuma un tehnikas īpašniekiem kļūst arvien grūtāk sasniegt potenciālos klientus, lai pārdotu savas preces. Ir pilnīgi skaidrs, ka tad, ja uzņēmumam ir lietota tehnika vai aprīkojums, kas ilgstoši netiek izmantots, tad ir iesaldēta daļa uzņēmuma naudas. Un, jo ilgāk preces stāv noliktavā vai pagalmā, jo vairāk šos iesaldētos līdzekļus ietekmē gan inflācija, gan negūtā peļņa, tā ka uzņēmumam tā ir nopietna problēma, tie ir vistīrākie zaudējumi.
Tradicionālie preču tirdzniecības veidi – piemēram, ar sludinājumu palīdzību – var prasīt ilgāku laiku līdz precēm atrodas pircējs, pie tam – ne visas preces iespējams pārdot šādā veidā. Pircējiem, savukārt, ilgu laiku aizņem sev nepieciešamo preču meklēšana, īpaši tad, ja prece ir specifiska un viņiem ir jāmeklē vairākās dažādās vietnēs.
Tādēļ elastīga, starptautiska mēroga izsoļu platforma, kombinācijā ar mūsu pieredzi par tirdzniecības procesu, mārketingu un situāciju tirgū dažādās valstīs, ir ļoti labs veids, kā palīdzēt abām pusēm – preču īpašniekiem un pircējiem – satikties. Mūsu lozungs ir “Kur neizmantotais kļūst noderīgs” - tas nozīmē, ka mēs palīdzam preču īpašniekiem pārdot savas iekārtas, atrodot tām pircējus un palīdzot nonākt līdz abpusēji izdevīgam darījumam.
AuctionBaltic platforma uzsāka strādāt šī gada 11. februārī. Lai gan ideja par to mums radās jau pirms 3 gadiem, tomēr bija nepieciešams ilgāks laiks, līdz varējām to realizēt, platformas izveide un sagatavošana vien aizņēma aptuveni gadu.
AuctionBaltic nav vienkārši mājaslapa, tā patiešām ir dzīva, virtuāla izsoļu platforma, ar dažādiem interaktīviem elementiem un iespējām, saistīta ar vairākām mājas lapām. Katru dienu pie šīs platformas uzturēšanas un informācijas atjaunošanas strādā viens cilvēks. Ik dienas mēs strādājam pie tā, lai kļūtu arvien vairāk atpazīstami interneta vidē, lai attīstītu savu sadarbību ar sludinājumu portāliem un, kā daļa no tirdzniecības procesa ir arī mūsu aktivitātes sociālajos medijos. Pircēju apmeklējums mūsu platformā pieaug, ik dienas mums ir no 5 – 10 jauni reģistrēti lietotāji un, kaut arī mēs esam sākuši darboties tikai nesen, platforma strādā ļoti labi - viss notiek!
Vai AuctionBaltic ir vienīgā šāda veida platforma Lietuvā, un - pēc kādiem principiem tā strādā?
Almantas Kudakas: Mēs esam vienīgie, kas šādi strādā ne tikai Lietuvā, bet visā Baltijā. Ir dažas, salīdzinoši mazākas un vienkāršākas mājaslapas, kuras sadarbojas ar līzinga uzņēmumiem, taču mūsu vīzija, veids, kā mēs strādājam – līdz šim brīdim nezinām nevienu citu, Baltijā izveidotu uzņēmumu, kurš piedāvātu ko līdzīgu. Ir dažas starptautiskas izsoles, kuras darbojas, ieskaitot arī Baltijas valstis, taču nevienai no tām nav savas bāzes vietas Baltijā.
Simas Ivanauskas: Jāuzsver, ka mūsu darbība neaprobežojas ar Baltijas valstīm. Jebkurš uzņēmums no jebkuras Eiropas, Āzijas un Tuvo Austrumu valsts (t.s Europe, Asia and Middle East - EAME reģions) var izvietot mūsu platformā savu tehniku un mēs to tirgosim jebkurā no šī reģiona valstīm. Runājot par mūsu darbības principiem kopumā - mēs esam atlasījuši labāko no tā, ko esam redzējuši citu izsoļu darbībā un izveidojuši savu platformu, atbilstoši savam redzējumam un balstoties savā pieredzē par to, kas strādā vislabāk.
AuctionBaltic ir virtuāla izsoļu platforma, tai pat laikā mēs esam pieejami arī realitātē – mums ir birojs un pagalms, kur novietot tehniku vai aprīkojumu, lai preču īpašnieki un pircēji varētu ierasties, satikt mūs un apskatīt izsoles preces.
Un vēl - AuctionBaltic nodrošina rezervēto, jeb garantēto cenu izsoli (reserved price auction). Tas nozīmē, ka preču īpašnieks zina, kādu naudas summu viņš saņems izsoles beigās par savu preci, un var ar to rēķināties.
Pastāstiet mazliet vairāk par precēm – vai ir kādi ierobežojumi tam, kādas preces var tikt ievietotas AuctionBaltic?
Alvydas: Sākotnēji esam izdalījuši 8 preču kategorijas: noliktavu un iekraušanas tehnika, dārzniecība un apzaļumošana, transports, ūdens transports, celtniecība, lauksaimniecība, mežistrādes tehnika un aprīkojums, industriālā tehnika.
Jebkura prece, kas ietilpst kādā no šīm kategorijām, var tikt piedāvāta izsolei mūsu platformā – tas nozīmē diezgan plašu preču sortimentu, kas ietver gan industriālo tehniku, gan jebkādus darbarīkus un aprīkojumu industriālajai tehnikai, kā arī vienkāršākus instrumentus darbam būvniecības objektos. Pieņemam arī tādas preces, kā rūpnīcu aprīkojums – konveijeri, ražošanas līnijas, ķieģeļu veidnes, un tamlīdzīgi. Mēs sākām ar industriālo tehniku, jo tā ir nozare, kurā mums ir vislielākā pieredze, un turpinām pakāpeniski attīstīt arī citas kategorijas, atkarībā no pieprasījuma un preču piedāvājuma.
Almantas: Vienīgais ierobežojums – AuctionBaltic nav paredzēts individuāliem pircējiem, fiziskām personām, tā ir tirdzniecības platforma, kas domāta uzņēmumiem - tā sauktais B2B (Business to Business) sadarbības modelis. Un šis nosacījums ietekmē arī preces, kas tiek pie mums ievietotas – piemēram, ja tie būtu tādi vienkārši darbarīki, kā lāpstas, tad pie mums tas nozīmētu, ka tās ir 100 lāpstas, kuras viens uzņēmums pārdod otram. Vai arī, piemēram, runājot par ēdināšanas nozari – ja restorāns plāno pilnībā nomainīt savu interjeru un vēlas pārdot visus galdus, bāru ar tā aprīkojumu, varbūt arī virtuves iekārtas, tad pie mums viņi to var pārdot kā komplektu. Un pircējs tad būtu kāds uzņēmums, kurš, piemēram, plāno atvērt restorānu. Protams, atsevišķos gadījumos ir iespējams, ka pircējs ir arī fiziska persona, kas izmantos preces privātām vajadzībām, taču pamatā tā ir B2B sadarbības platforma uzņēmumiem.
Uzņēmumi, kuri vēlas pārdot vai iegādāties kādu preci izsolē - kas tiem ir jādara, un ko tie var sagaidīt no AuctionBaltic?
Almantas: Preču īpašniekiem, potenciālajiem pārdevējiem, ir jāsazinās ar mums pa tālruni vai e-pastā un, būtībā, tas arī viss. Kad preces īpašnieks ir ar mums sazinājies, mēs viņu apciemojam, fiksējam visu mums nepieciešamo informāciju par preci – fotogrāfijas, preces aprakstu, informāciju par to, kādā stāvoklī ir prece, piemēram - tehnikas nolietojuma pakāpi, noskaidrojam, kādu summu īpašnieks vēlas saņemt par savu tehniku, kāda būs tās cena, un vienojamies par tālākās sadarbības nosacījumiem.
Preces, piemēram, tehnikas, īpašniekam nav nepieciešams fiziski nogādāt tehniku uz kādu noteiktu vietu, viņš var to paturēt pie sevis. Mums ir tam paredzēts laukums, tā ka šāda iespēja pastāv, ja viņš to vēlas, taču tehnika var atrasties pie īpašnieka arī visu izsoles laiku. Runājot par izmaksām – ja īpašnieks preces patur pie sevis, tad līdz brīdim, kamēr tās tiek pārdotas, viņam nav nekādu izmaksu, izņemot laiku, kas iztērēts lai sazinātos ar mums, satiktos uz kafiju, vienotos par nosacījumiem un parakstītu līgumu. Pēc tam, kad preces ir pārdotas, viņam ir jāsamaksā izsoles komisijas nauda, saskaņā ar līgumā noteikto. Vienīgais ierobežojums, kas preču īpašniekam ir jāievēro, kamēr viņa preces atrodas AuctionBaltic izsolē – viņš nedrīkst tās tirgot citos kanālos vai sludinājumu portālos.
Ja kāda prece nav tikusi pārdota izvēlētajā izsoles periodā, mēs sazināmies ar tās īpašnieku un apspriežam, kas notika izsoles laikā – analizējam, kādēļ prece netika pārdota. Varbūt šobrīd šī prece nav pieprasīta, varbūt tās cena ir bijusi pārāk augsta, varbūt bija pārāk maz ieinteresēto pircēju, vai ir kāds cits iemesls. Sarunas laikā vienojamies ar preces īpašnieku par tālāko rīcību – vai īpašnieks vēlas preci no izsoles izņemt, vai mēģināsim vēlreiz, un kādi būs turpmākie soļi, ja sadarbību turpināsim.
Simas: Kad izsole sākas, tā ir atklāta – jebkurš platformas apmeklētājs, tai skaitā preču īpašnieks, var redzēt izsolē esošās preces, cenas, kādas tiek solītas, un pircēju skaitu, kuri piedalās izsolē. Taču, gadījumā, ja kāda prece netiek pārdota, mēs varam īpašniekam sniegt arī sīkāku statistiku no platformas par to, kas ar viņa preci notika izsoles laikā un analizēt šos datus. Tāpat - precēm, kuras esam reklamējuši sociālajos tīklos, mēs varam īpašniekam sniegt atskaites par šīm mārketinga aktivitātēm, ja tas ir nepieciešams.
Simas: Mums ir bijuši arī tādi gadījumi, kad pirkuma darījumu mēs noslēdzam pārrunu ceļā - veicot pārrunas ar abām pusēm. Piemēram – ja preces garantētā cena ir 10 000 EUR, bet mēs redzam, ka augstākā likme no pircēju puses bija 9000 EUR, mēs veicam pārrunas ar to pircēju, kurš solīja augstāko likmi, un ar preces īpašnieku. Ja abas puses ir gatavas uz kompromisu, tad darījums joprojām ir iespējams, kaut arī preces gala cena būs atšķirīga no sākotnēji plānotās. Taču, šī iespēja tiek piedāvāta tikai tam pircējam, kurš ir solījis augstāko cenu.
Almantas: Attiecībā uz potenciālajiem pircējiem – vispirms tiem ir jāreģistrējas mūsu platformā, aizpildot ļoti vienkāršu anketu. Kad pircējs izvēlas piedalīties kādas preces izsolē, viņam ir jānosauc likme, kuru viņš vai nu nosaka pats, vai izvēlas kādu no platformā piedāvātajām standarta likmēm. Ja potenciālais pircējs vēlas apskatīt preces realitātē, viņš nospiež pogu un ievieto platformā savu pieteikumu, mēs to reģistrējam un dienu pirms šīs preces izsoles perioda beigām mēs ar šo pircēju sazināmies, lai vienotos par preces apskates laiku. Parasti, 99% no visām izsolē esošajām precēm ir iespējams apskatīt realitātē.
Kad pircējs ir uzvarējis izsolē, mēs ar viņu sazināmies, lai noskaidrotu, vai viņš joprojām vēlas preces iegādāties, un vienojamies par to transportēšanu – vai viņš vēlas, lai preču transportēšanu uz viņa nosaukto adresi veicam mēs, jeb viņš to darīs pats. Visbeidzot, AuctionBaltic nosūta pircējam rēķinu – ar transporta izdevumiem, vai bez tiem, un tas arī viss.
Ikviens pircējs, kurš reiz ir reģistrējies mūsu platformā, var apmeklēt to jebkurā laikā, piedalīties nākamajās izsolēs un saņemt AuctionBaltic jaunumus. Reģistrētajiem pircējiem tiek nodrošināts arī tāds pakalpojums, kā – atgādinājumi 2 stundas pirms izsoles laika beigām tām precēm, kuras pircējs vēro vai, kuru izsolē viņš piedalās.
Pieņemsim, ka man ir lietots frontālais iekrāvējs, kuru es vēlos pārdot AuctionBaltic izsolē. Kā jūs noteiksiet tehnikas cenu un kādi būs ierobežojumi – vai es, piemēram, varēšu turpināt ar savu tehnikas vienību strādāt, kamēr tā atrodas izsolē, un kā tas ietekmēs tehnikas cenu?
Almantas: Sākumā mēs vienosimies par minimālo tehnikas cenu - summu, kādu Tu vēlies saņemt. Ja mēs redzēsim, ka Tevis nosauktā cena ir lielāka, nekā vidējā šādas tehnikas tirgus cena, tad mēs nevarēsim to ņemt izsolē. Mums ir jābūt pārliecinātiem, ka cena ir reāla, ka preci būs iespējams pārdot.Attiecībā uz industriālo tehniku – mums ir ilggadīga pieredze šajā nozarē, tādēļ mēs ļoti labi pārzinām tirgus cenas, mēs pat varam sniegt Tavai tehnikas vienībai oficiālu novērtējumu. Runājot par citām precēm un citām nozarēm – pirms piedāvāt kādu preci izsolē, mēs veicam attiecīgā tirgus pētījumu, pārbaudam tirgus cenas, runājam ar preču īpašniekiem, par kādām cenām preces tika iegādātas, kad tās bija jaunas, utaml. Viss ir ļoti vienkārši – mēs esam tikpat ieinteresēti pārdot preci par iespējami labāko cenu, kā tās īpašnieks, jo, ja mēs ieguldām savu laiku un resursus to reklamējot, būtu bezjēdzīgi tērēt savus līdzekļus kaut kam, ko nav iespējams pārdot. Tā ka – mēs patiešām rūpējamies par to, lai izsolē esošās preces tiktu pārdotas, un cenšamies tās pārdot pēc iespējas labāk. Protams, mēs nevaram garantēt, ka tas visām precēm vienmēr izdosies ar pirmo izsoles reizi.
Simas: Industriālajai tehnikai, tāpat kā jebkurai citai izsolē esošajai precei, ir tikai viens ierobežojums – īpašnieks nedrīkst to tirgot citos kanālos, kamēr tā tiek reklamēta un izsolīta AuctionBaltic.
Almantas: Ja tehnikas īpašnieks vēlas turpināt ar tehniku strādāt, kamēr tā atrodas izsolē, tas ir OK. Kad mēs veidojam preces sludinājumu, mēs jau zinām, kad ir plānota preces izsole un cik ilgs būs izsoles periods, tādēļ mēs aprēķinam aptuvenās papildus motorstundas, kādas tehnikas vienībai būs izsoles perioda beigās. Tehnikas īpašnieks var turpināt ar tehniku strādāt, taču, tas jādara tā, lai tehnikas nolietojuma pakāpe un aprīkojums īpaši neatšķirtos no sākotnēji uzrādītā un fotogrāfijās fiksētā. Piemēram – frontālais iekrāvējs izsoles perioda beigās nedrīkst pēkšņi būt bez kausa, ja tā cena tika noteikta ar kausu, tāpat – tam nedrīkst būt izsists logs, ja sākotnēji logs bija vesels, kā arī nedrīkst būt citi bojājumi. Tas tiek ļoti strikti ievērots – sākumā mēs ierodamies pie tehnikas īpašnieka, uzņemam fotogrāfijas, pārbaudām tehnikas faktisko stāvokli, vai ir kādi bojājumi, pierakstām visas nianses, tai skaitā nostrādātās motorstundas, vienojamies par cenu, un īpašnieks var turpināt ar tehniku strādāt. Izsoles beigās tehnikai drīkst atšķirties tikai nostrādāto motorstundu skaits.
Parasti katrai precei platformā ir arī detalizēts apraksts, kur tiek norādītas dažādas nianses – piemēram, tur var būt atzīmēts, ka tehnika strādā un tās motorstundu skaits var atšķirties. Industriālās tehnikas gadījumā, zinot, kādā darbā un cik bieži īpašnieks to turpinās izmantot, mēs cenšamies paredzēt uz priekšu un jau uzreiz norādīt motorstundas ar rezervi - labāk, lai izsoles beigās izrādās, ka tehnikai motorstundu ir mazāk, nevis otrādi.
Kā tiek izvēlēts izsoles norises brīdis un cik ilgs parasti ir izsoles laiks?
Almantas: Tas ir atkarīgs no preces un tiek noteikts individuāli. Dažām precēm ir nepieciešams ilgāks periods to reklamēšanai pirms izsoles, piemēram – kādai specifiskai ražošanas līnijai, lai sasniegtu atbilstošo auditoriju. Tādā gadījumā mēs vienojamies ar preces īpašnieku par ilgāku periodu tieši reklāmas nolūkiem.
Simas: Viena izsole parasti ilgst no 7 – 23 dienām. Katru otrdienu izsolē tiek izliktas jaunās preces un katru ceturtdienu kādai precei notiek izsole.
Kādus paņēmienus jūs izmantojat, lai reklamētu izsolē esošās preces?
Simas: Katrai precei, kuru ir paredzēts izsolīt, mēs veidojam individuālu mārketinga plānu. Preces reklamēšanai izmantojam gan sociālos tīklus, gan dažādas, katrai precei atbilstošas, starptautiskas tirdzniecības platformas un sludinājumu portālus, kā arī izsūtam tiešos e-pastus atbilstošajām auditorijām. Šie ir galvenie veidi, kā reklamējam izsoles preces. Piemēram, ja izsoles prece ir kāda ražošanas līnija, vispirms mēs noteikti veltītu ilgāku periodu tās reklamēšanai, izvēloties valstis, kurās to darīt, piemeklējot precei un tās auditorijai atbilstošākos reklāmas kanālus, jo tie katrā valstī var būt atšķirīgi. Tātad - ja mums ir lietots universālais iekrāvējs, un, ja mēs redzam, ka uz doto brīdi visatbilstošākais tirgus tam ir Ukrainā vai Baltkrievijā, tad mēs to reklamēsim atbilstošos vietējos kanālos šajās valstīs. Mums visiem ir vairāk kā 10 gadu pieredze tirdzniecībā dažādās Eiropas valstīs, tā ka mums ir savs kontaktu loks un zināšanas, kādu preču īpašniekiem parasti nav.
Kad kāda prece ir izlikta izsolē, mēs nesēžam rokas klēpī salikuši, gaidot brīnumu. Mēs aktīvi reklamējam šo preci, lai piesaistītu tās izsolei iespējami plašāku auditoriju. Citiem vārdiem sakot – mēs nodarbojamies ar aktīvu šīs preces pārdošanu. Protams, mēs ieguldām lielu darbu šajā procesā, bet tas ir vienīgais veids, kā mūsdienās iespējams kaut ko pārdot. Vecie tirdzniecības paņēmieni – vienkārši ievietojot preces kādā sludinājumu portālā, vairs nedarbojas tik labi, kā agrāk, ir tiešām jāveic aktīvā pārdošana. Tieši to mēs darām. Tie uzņēmumi, kuri ir uzticējuši savas preces pārdot AuctionBaltic izsolē, ir sapratuši, ka viņi ietaupīs ļoti daudz laika un pūļu, ja mēs šo darbu izdarīsim viņu vietā.
Tāpat – parasti, ja tehnikas īpašnieks pārdod savu tehniku kādam starpniekam, tad, visticamāk, starpnieks centīsies to nopirkt pēc iespējas lētāk, lai pats pārdotu pēc iespējas dārgāk. Mūsu mērķis ir jebkuru preci pārdot pēc iespējas labāk – par tai visatbilstošāko un iespējami augstāko tirgus cenu - tādēļ mēs strādājam ne tikai Baltijā, bet visā Eiropas, Āzijas un Tuvo Austrumu reģionā.
Lietuvas, Latvijas un Igaunijas valstu uzņēmumiem nogādāt preces pie jums fiziski varētu būt samērā vienkārši, taču citu valstu uzņēmumiem tas ir jau sarežģītāk. Kā ir ar transporta izdevumiem – kā tas notiek un, kurš par ko maksā?
Simas: Vispirms jāatgādina, ka, salīdzinot ar mūsu konkurentiem – izsoļu rīkotājiem Nīderlandē un Lielbritānijā, kuri kā obligātu izvirza prasību, lai preces tiktu nogādātas pie viņiem arī fiziski – mēs preču īpašniekiem piedāvājam izvēli. Ja īpašnieks izvēlas nogādāt savas preces pie mums, transporta izmaksas sedz viņš pats. Taču, kā jau minējām, īpašnieks var to arī nedarīt. Kad prece ir pārdota, transporta izmaksas sedz pircējs – vai nu viņš preces transportē pats, vai arī mēs to izdarām viņa vietā. Līdz ar to, šādā gadījumā preces īpašniekam nav nekādu transporta izdevumu. Un tā ir liela atšķirība, jo īpaši, ja runājam par lielgabarīta precēm.
Bet kā tad ar tehnikas novērtējumu un fotogrāfijām, gadījumā, ja tā atrodas kādā valstī ārpus Baltijas?
Simas: Tas ir atkarīgs no katra gadījuma individuāli – kādas ir preces un kurā valstī tās atrodas. Piemēram, ja tās ir vairākas tehnikas vienības, mēs izvērtēsim iespēju aizbraukt pie tehnikas īpašnieka un visu pārbaudīt un fotografēt paši. Gadījumā, ja tehnika vai aprīkojums atrodas ārpus Baltijas un īpašnieks nevēlas to transportēt pie mums, mēs vienosimies par atbilstošāko veidu, kādā veikt šo tehnikas apskati un informācijas sagatavošanu. Piemēram – īpašniekam būtu jāaizpilda speciāla anketa, kurā tiek detalizēti atspoguļots tehnikas stāvoklis un vizuālo apskati un novērtējumu mēs varam veikt arī attālināti – piemēram, ar Zoom vai līdzīgas platformas palīdzību, pēc tam palūdzot īpašniekam konkrētas fotogrāfijas. Mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas ir ļoti plašas, šobrīd vairs nav nepieciešams katru reizi pārvietoties arī fiziski. Taču, nākotnē mēs esam iecerējuši, ka katrā no valstīm, kurā mēs darbojamies, mums būs arī uzticams cilvēks - AuctionBaltic vietējais brokeris. Citādi ceļošana visā reģionā nesamērīgi palielinātu mūsu izmaksas. Un vēl - pēc savas pieredzes mēs zinām, ka vienmēr ir labāk, ja katrā valstī ir vietējais cilvēks, kas sarunājas klientiem viņu valodā.
Cik šobrīd jūsu uzņēmumā ir darbinieku? Ņemot vērā visu, ko jūs darāt – platformas uzturēšana, mārketinga stratēģijas izveide katrai izsoles precei, reklāmas pasākumi dažādu valstu dažādos kanālos, preču novērtēšana, darbs ar sadarbības partneriem un klientiem, galu galā rēķinu izrakstīšana – tas izklausās pēc ļoti iespaidīga darba apjoma.
Almantas: Tā ir, tas tiešām ir ļoti liels darba apjoms, tādēļ brīžiem tas, protams, var kļūt ļoti nogurdinoši. Taču, tāds jau tas darbs ir, jo īpaši pašā sākumā. Šobrīd uzņēmumā pastāvīgi nodarbināti esam 6 cilvēki – mēs 3 (īpašnieki), 1 grāmatvedis, 1 platformas administrators un 1 IT speciālists. Plus - mums ir 3 brokeri – viens cilvēks katrā no Baltijas valstīm, kuri katrs strādā kādā pamatdarbā un papildus tam veic AuctionBaltic brokera pienākumus.
Simas: Runājot par mārketingu – lai mēs būtu pēc iespējas elastīgi un spētu pielāgoties tirgus vajadzībām, mārketinga un reklāmas pakalpojumus iepērkam kā ārpakalpojumu. Mums ir sadarbības līgumi ar vietējiem cilvēkiem un aģentūrām katrā valstī – viņi palīdz mums ar tirgus pētījumiem, mārketinga stratēģiju izstrādi un reklāmas materiālu pielāgošanu vietējam tirgum. Mēs dzīvojam atvērtā pasaulē, tehnoloģiju laikmetā – IT pakalpojumiem, mārketingam vai reklāmas tekstu izstrādei ir ļoti viegli atrast freelance sadarbības partnerus jebkurā valstī, un mēs šīs iespējas izmantojam.
Apkopojot īsumā – kā jūs teiktu, kādi ir galvenie iemesli, kāpēc uzņēmumam ir izdevīgi pārdot savas preces Auction Baltic, nevis kādā citā izsolē vai kādā tirdzniecības kanālā?
Simas: Pirmkārt, mēs esam elastīgi – kā neliels uzņēmums, mēs spējam ātri pielāgoties tirgus prasībām. Senāki izsoļu rīkotāji, kuriem ir vēsturiski spēcīgi nosaukumi, salīdzinot ar mums ir konservatīvāki, lēnāk reaģējoši uzņēmumi. Otrkārt – mūsu komisijas ir vissaprātīgākās šī brīža tirgus situācijā. Mūsu pakalpojumu cenu politika ir patiešām konkurētspējīga.
Almantas: Treškārt - mēs piedāvājam drošu sadarbību. Ne preču īpašniekam, ne pircējam nav nekādu risku. Preču īpašnieks saņem par savām precēm naudu tādā apmērā, kāds atbilst preces reālajai vērtībai tirgū, un viņam nav nekādu papildus izdevumu līdz izsoles beigām, kad prece tiek pārdota un jāsamaksā komisijas nauda. Citi, lielāki izsoļu rīkotāji pieprasa preču, piemēram, tehnikas, transportēšanu uz viņu adresi, kā arī tehnikas īpašniekam ir jāsedz tehnikas novērtēšanas izmaksas, pie tam – īpašnieks nekad nezin, vai, un kad viņa tehnika tiks pārdota, par kādu cenu, un cik daudz naudas viņš par to saņems. Tehnikas īpašnieku acīs šie ir ļoti nozīmīgi argumenti, kādēļ izvēlēties pārdot savu tehniku AuctionBaltic izsolēs.
Almantas: Ceturtkārt – lai arī šobrīd AuctionBaltic izsolēs ir preces pārsvarā no Baltijas valstīm, mūsu mērķis ir kļūt par Baltijā izveidotu starptautisku izsoļu platformu.
Šobrīd ir ļoti grūti atrast tirdzniecības kanālus, kuri ir ieinteresēti tajos izvietoto preču pārdošanā. Vienlīdz grūti ir atrast tirdzniecības pārstāvjus, kuri tiešām aktīvi tirgo – jaunā paaudze nevēlas tik intensīvi strādāt. Lielākā daļa no viņiem vēlas pabeigt darbu piecos pēcpusdienā un… viss. Pie tam – liela daļa jauniešu izdarīs tikai minimālo nepieciešamo un veiks tikai tos pienākumus, kas aprakstīti darba līgumā. Taču tirdzniecībā tā nevar. Ar tādu attieksmi nav iespējams sasniegt labu rezultātu, nebūs nekāda progresa. Arī šajā ziņā mēs atšķiramies – ar savu pieredzi, zināšanām un spēju strādāt daudz un tik, cik būs nepieciešams, lai sasniegtu savus mērķus.