Erkat aprīkojums veiksmīgi izcērt pirmo Šemmeringas Bāzes Tuneļa savienojumu

2024. gada septembrī tika veiksmīgi izcirsts pirmā tuneļa savienojums topošajā Šemmeringas Bāzes Tuneļa projektā Austrijā. Šis nozīmīgais infrastruktūras objekts savienos divas Lejasaustrijas pilsētas – Murcušlāgu (Mürzzuschlag) un Glognicu (Gloggnitz) – caur dzelzceļa tuneli. Pirmā tuneļa savienojuma izciršanā nozīmīgu lomu spēlēja Erkat šķērsvirziena trumuļa griezējs.

Uzņēmumam Österreichischen Bundesbahnen (ÖBB), šis ir ļoti nozīmīgs notikums. Abu, aptuveni 27.3 kilometrus garo tuneļa līniju rakšana notiek jau kopš 2014. gada. Paredzēts, ka visi Šemmeringas Bāzes Tuneļa izbūves darbi tiks pabeigti 2025. gada pirmajā ceturksnī.

Austrijas Klimata aizsardzības ministre Leonore Geveslere (Leonore Gewessler) bija sajūsmā: „Šemmeringas Bāzes Tunelis ir ilgi gaidīts pavērsiens dzelzceļa paplašināšanā. Kad šis tunelis būs pabeigts, tas ievērojami samazinās ceļošanas laiku starp Vīni un Austrijas dienvidiem, nodrošinot pievilcīgāku dzelzceļa savienojumu gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem pašā Eiropas sirdī.”

ÖBB Izpilddirektors Andreass Matē (Andreas Matthä) uzsvēra projekta izaicinājumus: „Šajos sarežģītajos ģeoloģiskajos apstākļos pilnīgi visi projektā iesaistītie ir paveikuši lielisku darbu – gan projekta vadība, gan specializētās nodaļas, gan ārējie partneri, gan kalnrači.” 


Par 50 minūtēm ātrāks ceļojums

Šemmeringa ir kalnu pāreja Ziemeļu kaļķakmens Alpu austrumos, kas veido dabisku robežu, savienojot Lejasaustriju un Štīriju. Šemmeringas Bāzes Tunelis tiek būvēts zem šīs Šemmeringas pārejas, Austrijas teritorijā, starp Murcušlāgu un Glognicu. Topošais tunelis ir ievērojams sasniegums Austrijas dzelzceļa transportam. Nākotnē gan pasažieri, gan kravas no Grācas uz Vīni tiks nogādāti par 50 minūtēm ātrāk, nekā līdz šim – šobrīd ātrākie vilcieni starp abām pilsētām nodrošina divarpus stundu ilgu braucienu.

Pašreizējais dzelzceļa maršruts ir 41 kilometru garš, bet Šemmeringas Bāzes Tunelis būs 27.3 kilometrus garš. Jaunais maršruts nodrošinās laika ietaupījumu, daļēji īsāka maršruta un daļēji augstāka ātruma ierobežojuma dēļ (maksimālais ātrums 250 km/h). Viena no jaunā tuneļa priekšrocībām būs arī ērtāki kravu pārvadājumi. Tradicionālo maršrutu slīpumos šobrīd ir jāizmanto divas lokomotīves, bet jaunās dzelzceļa līnijas samazinātais slīpums ļaus pārvadāt kravas, izmantojot tikai vienu lokomotīvi.

Erkat šķērsvirziena trumuļa griezēji 

Erkat šķērsvirziena trumuļa griezēji ir piemēroti klinšu vai betona sienu profilēšanai, tuneļu būvniecībai, tranšeju rakšanai, sasalušas grunts vai mīksto iežu rakšanai karjeros, kā arī ēku nojaukšanas darbiem. Spēcīgie zobrati nodrošina optimālu enerģijas pārvadi un uzticamību. QuickSnap bloķēšanas sistēma ļauj ātri un viegli mainīt kaltu. Ir pieejams plašs griešanas uzgaļu klāsts dažādiem pielietojumiem. Izturīgais korpuss ar Hardox nodiluma aizsardzību nodrošina ilgāku kalpošanas laiku. Īpaši izturīgs piedziņas vārpstas gultnis ar bezapkopes bīdāmo gredzenveida blīvējuma sistēmu un pielāgojamu liela griezes momenta reduktora motoru nodrošina lielāku produktivitāti un ilgāku motora kalpošanas laiku. Tieši šo īpašību dēļ Erkat šķērsvirziena trumuļu griezēji bija ideāla izvēle Šemmeringas Bāzes Tuneļa izbūves darbiem, un šajā projektā sasniegtais progress ir arī šī aprīkojuma nopelns.


Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti