Noslēgusies Rail Baltica Iecavas apkopes punkta būvprojektēšana

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa Līnijas ziņo, ka šī gada augustā no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saņemts noslēdzošais būvprojektēšanas saskaņojums par Rail Baltica Iecavas infrastruktūras apkopes punkta projektēšanas nosacījumu izpildi visām trīs būvatļaujām. Rail Baltica pamattrases posms virzienā no Rīgas līdz Lietuvas robežai ir noteikts par prioritāru, kur drīzumā paredzēts uzsākt būvniecību.

Pirmie Rail Baltica būvdarbi ārpus Rīgas plānoti tieši Iecavas apkopes punkta teritorijā, to sākotnēji iekārtojot kā būvniecības loģistikas bāzi Rail Baltica pamata trases būvniecībai un izveidojot savienojumu ar esošo dzelzceļa tīklu tehnikas un materiālu transportēšanai no ostām. Šobrīd apkopes punkta teritorijā noslēgumam tuvojas atmežošanas darbi, norisinās būvprojekta izskatīšanas un būvdarbu sagatavošanas fāze no piesaistītā būvuzņēmuma puses. Pasūtītājs un būvnieks E.R.B. Rail JV PS sadarbojas ar iesaistītajām pusēm, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm, lai sekmīgi uzsāktu un veiktu darbus infrastruktūras apkopes punkta teritorijā.

Būvprojektēšanu SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas uzdevumā veica Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Sintagma Srl un Latvijas uzņēmums SIA BRD projekts.

Lai gan apkopes punktu pamatfunkcija pēc pilna apjoma būvdarbu pabeigšanas būs Rail Baltica dzelzceļa tīkla uzturēšana, tomēr tie sniegs pievienoto vērtību arī pirms tiešās darbības. Rail Baltica izbūves laikā apkopes punkti Iecavā un Skultē kļūs par būvnieku pilsētiņām jeb loģistikas bāzēm, nodrošinot būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus. 

Uzņēmums SIA Eiropas Dzelzceļa Līnijas skaidro, ka infrastruktūras apkopes punkti ir nepieciešami, lai nodrošinātu sliežu ceļu apkopi un uzturēšanu, efektīvu un drošu transporta kustību. Lai jaunizbūvētā Rail Baltica infrastruktūra kalpotu ilgu laiku un sniegtu maksimālu ieguvumu, tiek plānoti divi šādi Rail Baltica apkopes punkti – viens Iecavas pusē, otrs pie Skultes.

Darbu sekmīgai veikšanai infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot atbilstošu infrastruktūru, turēt vajadzīgo aprīkojumu un tehniku, kas ļauj veikt sliežu ceļu materiālu uzglabāšanu, montāžu, atjaunošanu, dzelzceļa sistēmu elementu uzglabāšanu, infrastruktūras tehniskās apkopes ritošā sastāva ekipēšanu un uzturēšanu darbspējīgā stāvoklī. Iecavas infrastruktūras apkopes punkta kopējā platība plānota ap 16 hektāriem. Paredzēts izbūvēt 1435 mm platuma sliežu ceļus aptuveni 14 km garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem.

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti