Doosan Bobcat T76 kāpurķēžu kompaktiekrāvējs NODERĪGI

Rītdiena sākas šodien - Bobcat®

2020. gada oktobrī virtuālā prezentācijā “Next Is Now” Bobcat® paziņoja par sava produktu klāsta paplašināšanu – par 12 jaunu modeļu ieviešanu - tā stiprinot savas pozīcijas tirgū.

Piedāvājums Eiropas tirgum tika papildināts ar kompakto frontālo iekrāvēju jaunajiem modeļiem Bobcat L65 un L85 (ar darba svaru 4,5 un 4,8 tonnas un kausa tilpumu līdz 1 un 1,2 m3), ar jaunās R2-sērijas mini-ekskavatoru modeļiem E34 un E35Z (3,5 tonnu klasē), E50Z, E55Z un E60 (5 līdz 6 tonnu klasē), jaunās R-sērijas riteņu un kāpurķēžu kompaktiekrāvēju modeļiem S66, S76 un T66, T76, kā arī ar plašu jauno modeļu piedāvājumu grunts blietēšanas iekārtām.

Viens no jaunās R-sērijas kāpurķēžu kompaktiekrāvēju modeļiem – Bobcat T76, nupat ir ieradies Latvijā un devies pie sava jaunā īpašnieka. Lai uzzinātu, ar ko šis kāpurķēžu kompaktiekrāvējs ir īpašs un, kas raksturīgs jaunajiem modeļiem kopumā, aicinājām uz sarunu Bobcat oficiālā pārstāvja Latvijā SIA KONO tirdzniecības projektu vadītāju Patriku Gailumu.


Tehnikas vizītkarte

T76 kāpurķēžu kompaktiekrāvējs

Darba celtspēja: 1426 kg

Pārslodzes svars: 4050 kg

Pacelšanas augstums līdz kausa šarnīram: 3258,5 mm

Dzinēja jauda: 54,5 kW

Maksimālā eļļas plūsma: 114,7 l/min

Maksimālais braukšanas ātrums: 17,2 km/h

Pilna masa: 5051 kg


Stāsta Patriks Gailums

Kādi Bobcat kompaktiekrāvēju modeļi bija pieejami līdz šim un kādi modeļi paplašina produktu klāstu?

Bobcat ar modeļu klāsta atjaunošanu ir diezgan kārtīgi pastrādājis, gan jaunie kompaktiekrāvēju, gan miniekskavatoru modeļi ir pilnīgi jaunā izpildījumā. Jaunie kompaktiekrāvēju modeļi vispirms bija pieejami ASV tirgū un tad tos laida klajā arī Eiropas tirgū, savukārt, miniekskavatorus Bobcat ražo Čehijā un tie parādījās vēlāk.

Līdz šim pēdējie Eiropas tirgum pieejamie Bobcat kāpurķēžu un riteņu kompaktiekrāvēji bija M-sērija. Tie bija arī Latvijas klientiem ierastie modeļi: riteņu S530 un kāpurķēžu T590. 2020. gada vidū nāca klajā jaunā R-sērija, kurā ietilpst arī šis T76 modelis, un Bobcat strādā arī pie pārējo modeļu atjaunošanas. Tiek uzlabots gan tas, kādās komplektācijās jaunie modeļi ir pieejami, gan arī tajos esošās tehnoloģijas – piemēram, ja iepriekš Bobcat izmantoja Kubota dzinējus, tad tagad jau visi Bobcat kompaktiekrāvēji ir ar Bobcat dzinējiem, kuri, protams, atbilst EU Stage V izmešu normām.

Ar ko šie jaunie, R-sērijas modeļi kopumā atšķiras no vecajiem?

Jaunie modeļi atšķiras gan ar uzbūvi, gan izskatu, gan ar to, kā šīs tehnikas vienības darbojas, gan ar to, kāds aprīkojums tām ir paredzēts standarta izpildījumā. R-sērija, pirmkārt, ienes jaunos Bobcat ražotos dzinējus. Visiem jaunajiem R-sērijas modeļiem – S66, S76, T66 un T76 - jau standartā ir augstās plūsmas hidraulika, džojstiku vadība, 2 ātrumi, gaisa kondicionieris, kā arī uzlabota dzinēja efektivitāte, tā padarot tos par spējīgākajiem iekrāvējiem, kādus Bobcat ir radījis. 

Tāpat - šiem modeļiem ir uzlabota kabīne, liekot uzsvaru uz operatora produktivitāti un komfortu, kā arī, gan operatoram, gan īpašniekam ir daudz vairāk iespēju sekot līdzi savai tehnikas vienībai. Tās ir, īsumā, galvenās priekšrocības R-sērijai kopumā.

Kā tas izpaužas, ka operatoram un tehnikas īpašniekam ir daudz vairāk iespēju sekot līdzi savai tehnikas vienībai? 

Katram tehnikas īpašniekam ir sava parole, ar kuras palīdzību viņš var pieslēgties tehnikas sistēmai un veikt izmaiņas, kuras veicamas tikai kā īpašniekam. Izmantojot displeju kabīnē, iespējams izveidot vairākas lietotājparoles un, piešķirot katram operatoram savu, īpašnieks var sekot līdzi tam, kā un cik daudz katrs darbinieks strādā ar šo mašīnu, kura operatora maiņas laikā, piemēram, nav ievēroti brīdinājuma signāli vai nav sekots temperatūrām, vai, ja kaut kas ir salauzts, tad - kurš to ir izdarījis. Protams, ka to var arī izslēgt - īpašnieks var izvēlēties šādu iespēju neizmantot.

“Next Is Now” – kādēļ tieši šāds sauklis? 

Tas liecina par nākotnes tehnoloģijām. Piemēram, nesen arī Eiropas tirgum tika laists klajā Bobcat MaxControl, kas ļauj vadīt iekrāvējus, izmantojot aplikāciju iPhone un iPad ierīcēs. Šādu iespēju jau drīzumā mēs varēsim piedāvāt klientiem arī Latvijā – ne tikai jaunajiem modeļiem, bet to varēs uzstādīt arī vecākiem modeļiem, kuri aprīkoti ir džojstiku vadību. Šim nolūkam ir izstrādāts atsevišķs attālinātās vadības komplekts, kuru uzliekot, ir iespējams vadīt mašīnu ar iPhone vai iPad palīdzību, atrodoties ārpus kabīnes.

Runājot par konkrēto kāpurķēžu kompaktiekrāvēja modeli T76 – kādi ir galvenie jaunumi, salīdzinot ar vecās sērijas modeļiem?

Primārais, ar ko šis modelis atšķiras, neņemot vērā dizainiskās atšķirības, ir celšanas mehānisms – salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem, šai sērijai ir lietā tērauda celšanas rokas (strēle) ar ievērojami mazāk savienojuma vietām, kas nodrošina labākus celtspējas un strēles izturības rādītājus pie mazākiem celšanas mehānisma izmēriem. Vienlaicīgi tiek iegūta labāka redzamība, īpaši, skatoties no kabīnes uz kausa nazi un dažādiem uzkabes agregātiem. Tāpat ir daudz labāk redzami sāni un attiecīgi – kas notiek mašīnas sānos. Plus – strēles atbalsta punkts ir novirzīts nedaudz vairāk uz aizmuguri, tā uzlabojot celtspēju un celšanas augstumu. Šīs izmaiņas attiecībā uz strēles uzbūvi ir vienas no galvenajām, kas raksturo jaunos modeļus. 

Vēl viena lieta, ar ko visi jaunie kompaktiekrāvēju modeļi atšķiras no vecajiem, ir dzinēja novietojums – ja iepriekš dzinējs bija novietots šķērsvirzienā, tad tagad mēs atgriežamies pie gareniskā novietojuma. Un, protams, kā jau minēju, visiem jaunajiem modeļiem tas ir Bobcat dzinējs, nevis Kubota. 


Šis konkrētais T76 kompaktiekrāvējs lepojas ar kāpurķēžu amortizācijas sistēmu 5 link torsion suspension, kura nodrošina līganāku gaitu, samazina vibrāciju un padara braukšanu komfortablāku.

Dzesēšanas sistēma šim modelim ir par 50 % lielāka, salīdzinot ar M-sērijas kompaktiekrāvējiem, tā samazinot dzinēja telpas darba temperatūru par 40 %.

Uzlabojumi kabīnē – šeit ir jāpiemin atsevišķas lietas, kas atvieglo operatora darbu - sākot ar skārienjūtīgo ekrānu, Bluetooth savienojamību, gaisa kondicionēšanas sistēmu, un citiem jau standartā iekļautiem labumiem, kas palielina operatora komfortu kopumā. Pateicoties jaunā dizaina kabīnei un uzlabotam blīvējumam, kabīnes iekšpuse ir kļuvusi ievērojami klusāka, plašāka un tīrāka, strādājot pat ļoti putekļainos apstākļos.

Runājot par vadības sistēmām - ir samazināts pogu un slēdžu skaits, kā arī to novietojums pacelts vairāk acu līmenī – ja iepriekš bija pamatā gan analogie, gan digitālie rādītāji, tad tagad visi mašīnas rādītāji ir apvienoti un redzami vienā skārienjūtīgā displejā. Operatoram ir vairāk iespēju izvēlēties, kā strādāt – tehnikas pielāgojamība ir labāka. Piemēram, katrs operators var pieregulēt džojstika jūtību ne tikai atbilstoši savai individuālajai sajūtai, bet arī atbilstoši veicamajiem darbiem - gan tiem, kuros nepieciešama strauja darbība, gan tiem, kuros nepieciešama uzlabota precizitāte un katrs centimetrs ir būtisks.


Šim modelim ir saglabāta arī tāda iespēja, kas Bobcat kompaktiekrāvējiem ir standartā jau gadiem – džojstika vadības pārslēgšana ISO vai H režīmā (ISO – mašīnas kustība ir tikai kreisajā rokā, labajā rokā ir kausa kustība un strēles kustība, H režīms – gan kustība, gan celšana ir abās rokās). Tāpat ir integrēta sistēma uzkabju, jeb darba agregātu kontrolei – displejā izvēloties izmantojamo agregātu, mašīna ne tikai pielāgo darba rādītājus visefektīvākajam darbam, bet arī atgādina par agregātu vadību, lai tos izmantotu pilnvērtīgāk. 

Redzamība - papildaprīkojumā šai mašīnai ir izvēlēta t.s. Clearview opcija – tērauda aizsargrežģis tiek aizvietots ar īpašu 9,5 mm biezu un pret skrāpējumiem apstrādātu polikarbonātu. Tas ir daudz izturīgāks par tradicionālo stiklu, tādējādi vairs nav nepieciešams aizsargrežģis, un operatoram tiek ievērojami uzlabota sānu redzamība. LED darba gaismas R-sērijas modeļiem jau ir standarta aprīkojumā. 

Ņemot vērā visus uzlabojumus, vai R-sērijas modeļiem ir kāds sadārdzinājums cenā, salīdzinot ar iepriekšējo sēriju?

Salīdzināt sadārdzinājumu pret iepriekšējiem modeļiem nebūtu īsti korekti, jo šie jaunie modeļi nevis aizstāj vecos, bet ir pavisam jauns modeļu klāsta papildinājums ar būtiskām atšķirībām. Jā, Eiropas tirgum 600-tās sērijas mašīnas vairs netiek piedāvātas, un varētu domāt, ka šīs mašīnas ir to vietā, taču tā tas gluži nav. Jaunie modeļi, protams, šo vietu zināmā mērā aizpilda, taču tie nav vienkārši veco modeļu uzlabotas versijas – tie ir pilnībā no jauna veidoti iekrāvēji, apvienojot Bobcat zināšanu esenci. Ir lietas, kas šiem modeļiem ir līdzīgas gan ar 600-tās sērijas mašīnām, gan arī 500-tās un 700-tās sērijas mašīnām. 600-tās (un to priekšteči 200-tās) sērijas mašīnas bija ļoti iecienītas, piemēram, ceļu darbiem, jo tām ir augstas jaudas hidraulika un augsta produktivitāte.


Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Elīna Treimane

Saistītie raksti