HITACHI pārstāvniecības Latvijā SIA Alwark tirdzniecības pārstāvis Roberts Nordmanis stāsta: “HITACHI ir premium zīmols un ekskavatoros tas atspoguļojas viennozīmīgi, jo HITACHI ir pasaulē pirktāko ekskavatoru Top trijniekā, pateicoties gan to izturībai, gan kopējai kvalitātei.” Runājot par modeli ZX 170W-6 - Šī konkrētā tehnikas vienība tika pasūtīta noliktavas krājumam, bet, tiklīdz tā sasniedza dīleri, tā burtiski tūlīt aizgāja pie klienta. Roberts Nordmanis atzīmē, ka par šī ekskavatora kabīnes plašumu un ērtumu patiešām ir bijuši iepriecināti visi operatori, kas līdz šim šo tehnikas vienību ir demonstrācijās redzējuši. “Šis modelis izceļas arī to, ka, salīdzinot ar citu ražotāju riteņu ekskavatoriem tas ir ļoti stabils – pie maksimālās izlices tik ļoti nešūposies, kā citi. Tas tādēļ, ka šis moments ir ticis rūpnieciski pētīts un šim ekskavatoram ir izlīdzsvarots smaguma centrs – kurā vietā ekskavatora tornis stāv pret smaguma centru. Operatoram šī stabilitāte nozīmē to, ka nav lieku triecienu un dienas beigās nesāpēs mugura.”
Par šī HITACHI ZX 170W-6 komplektāciju un izvēlēto aprīkojumu Roberts Nordmanis stāsta: “Šis modelis lepojas ar ļoti ekonomisku motoru, kas nozīmē zemu degvielas patēriņu, jaudīgu hidraulikas sistēmu un kvalitāti. Standarta aprīkojumā šai tehnikas vienībai ir divdaļīgā strēle ar klasiski garāko sniedzamību, kāda ir iespējama, diviem hidroizvadu pāriem (paredzēts, piemēram, āmuram un citām ierīcēm, vai planējamajam kausam), protams, arī kameras – sānu un atpakaļskata. Protams, ka šim ekskavatoram ir pieejamas arī tādas operatora asistējošās sistēmas, kā 2D un 3D GPS vadības kontroles sistēmas, taču šajā gadījumā klientam tās nebija nepieciešamas, tādēļ netika izvēlētas. Šī tehnikas vienība tika aprīkota diezgan klasiski – ar atbalsta ķepām, lāpstu, rakšanas kausu un planējamo kausu.
Uz demo/testa braucieniem jaunākās paaudzes Hitachi riteņu ekskavators būs pieejams sākot ar septembra beigām. Sadarbībā ar HITACHI rūpnīcu ir pieejama arī jaunas tehnikas pilna servisa noma, protams, pēc nomas ir iespējams šo tehniku arī iegādāties, vai jau uzreiz ņemt nomā ar izpirkumu – par to vienojamies ar katru klientu individuāli.”
Ceļu būves uzņēmums Infra Būve Latvijas tirgū darbojas no 2010.gada, taču visi tā darbinieki nozarē strādā jau kopš 2004.gada. Uzņēmuma valdes loceklis Arnis Zanders stāsta: “Veicam gan ceļu izbūvi, gan ceļu remontus, gan nodrošinām ceļu uzturēšanu ziemas periodā, taču galvenokārt uzsvars ir tieši uz ceļu rekonstrukciju – seguma izbūvi. Tas ir darbs, kuru mēs pārzinām vislabāk – mūsu galvenā specializācija, ar ko arī pamatā nodarbojamies. Protams, mēs veicam arī labiekārtošanas darbus – mūsu pieredzē ir ļoti daudz Rīgas parku labiekārtošanas darbu, jo, pateicoties tam, ka mūsu tehnikas parkā ir vairākas kompaktās tehnikas vienības, mēs varam ļoti kvalitatīvi tikt galā ar izbūves darbiem arī esot saudzīgi pret esošo infrastruktūru – t.i. spējam veikt ceļu izbūvi, nesabojājot to, kas jau ir iepriekš uzbūvēts.”
Vienu no uzņēmuma pieredzējušākajiem operatoriem Juri Čurīļinu satiekam Arkādijas parkā Rīgā, kur viņš kopā ar kolēģiem veic parka celiņu seguma maiņas darbus. Ar hidraulisko ātro sakabi, rokamo kausu un planējamo kausu aprīkotā HITACHI ZX 170W-6 uzdevums ir vecā trotuāru un celiņu asfalta demontāža, šķembu norakšana un grunts norakšana līdz vajadzīgajam dziļumam.
Juris, kurš ar HITACHI ZX 170W-6 strādā kopš 2021.gada maija, atzīst, ka komforts kabīnē šim ekskavatoram noteikti ir lielāks, nekā citu ražotāju kāpurķēžu un riteņu ekskavatoriem, ar kuriem viņam nācies strādāt agrāk. “Ar traktoriem esmu strādājis visu mūžu, kopš sevi atceros, un arī šajā uzņēmumā esmu strādājis ar dažādām tehnikām. Pirmais ekskavators, ar kādu strādāju, bija HYUNDAI kāpurķēžu ekskavators, pēc tam HYUNDAI riteņu ekskavators. Pēdējie 2 gadi gan pārsvarā tikai ar riteņnieku, bet brīvi jūtos ar visiem ekskavatoriem. Ar HITACHI tehniku šī man ir pirmā saskarsme.” Jautāts par pirmo iespaidu, Juris atzīst: “Nu, jauns ir jauns. Iepriekšējā tehnika jau bija palietota. Taču, arī bez tā ir jūtama starpība – šim ir komforts lielāks, kabīne liela un tajā ir viss, kas vajadzīgs priekš operatora. Salīdzinot ar iepriekšējo, veco HYUNDAI ekskavatoru, šim ir ļoti daudz elektronikas. Sākumā, protams, bija jāpierod. Labs ekskavators!”
Attiecībā uz tehnikas apkopi, operators atzīmē, ka, tā kā tehnika ir jauna, tai joprojām ir garantijas laiks, tādēļ, izņemot ikdienas apgaitas punktus, pats viņš nekur “dziļāk” neskatoties, šobrīd visu nepieciešamo apkalpošanu nodrošina dīlera serviss. “Ikdienā es vienkārši apskatos, vai viss kārtībā – secinu, kas ir un kas nav. Bet pagaidām viss ir kārtībā!”
Jautāts par ikdienas apgaitas punktiem un, vai tie ir operatoram ērti sasniedzami, Juris atzīmē vienu, nedaudz grūtāk sasniedzamu smērēšanas punktu: “Pārsvarā viss ir parocīgi – gan apskatīt, gan smērēšanas veikt. Ir viena nedaudz grūtāk sasniedzama vieta – strēlei pašā augšā smērēšanas punkts pie cilindra. Citādi – viss pārējais ir ļoti ērti. Ir trīs vai četras galvenās smērēšanas vietas, viss ir ērti, kompakti. Smērēšanas biežums šim ekskavatoram ir atkarīgs gan no vides, kādā strādā, gan no slodzes. Ar šo tehniku strādāju normālu darba dienas slodzi un, protams, visu nav nepieciešams smērēt katru dienu. Planējamo kausu – to gan es cenšos katru dienu smērēt, it sevišķi, ja līst lietus, jo bieži sanāk strādāt pa smiltīm.” Operators piekrīt dīlera ieteikumam, ja šī tehnikas vienība tiktu aprīkota ar centrālo smērēšanas sistēmu, tad viņa ikdienas darbs tiktu krietni atvieglots.
Citādi, attiecībā uz iespējamajiem tehnikas mīnusiem, ja tādi, raugoties no operatora viedokļa būtu, Juris atzīmē divus – labās puses sānskata spoguļa novietojumu un to, ka uzkāpšanu uz tehnikas korpusa lai, piemēram, atvērtu motora pārsegu vai veiktu smērēšanu, nedaudz sarežģī augšējais pakāpiens, kas ir šaurāks par pārējiem: “Ja ir gados jauns cilvēks, ar garām kājām, tad varbūt ir labi, taču man ir samērā grūti - prasītos, lai būtu lielāks pakāpiens, vai vēl viens pakāpiens. Ja abas rokas brīvas, tad vēl nekas, taču, ja ir smērpistole rokā, tad jau sarežģītāk. Un otrs – šis sānskata spogulis labajā pusē varēja būt pārdomātāk novietots. Šādi, kā tas ir novietots, man, pārvietojoties pa pilsētu ar zemāk nolaistu strēli, labā puse ir faktiski aklā zona, tāpēc es vairāk skatos sānskata kamerā, jo šo spoguli es aiz strēles neredzu.” Citādi, runājot par redzamību, operators uzslavē abas sānskata kameras un atpakaļskata kameru, un secina, ka pie minētajām nelielajām neērtībām ir jau pieradis un kopumā ar tehniku ir ļoti apmierināts. “Kas var nepatikt, ja dabū dzīvē vienu jaunu traktoru!”
Runājot par to, kādēļ šī gada maijā uzņēmuma tehnikas parkā esošajiem 4 Caterpillar kompaktiekrāvējiem un 3 HYUNDAI ekskavatoriem pievienojās tieši HITACHI ZX170W-6 riteņu ekskavators, Arnis Zanders secina, ka tas bijis sava veida “laimes stāsts”, kad tehnikas iegādes izvērtēšanas periodā negaidīts zvans no HITACHI pārstāvniecības Latvijā un operatīvs, abpusēji izdevīgs tehnikas piedāvājums izvērties veiksmīgā sadarbībā. “Šajā gadījumā man tas bija pārsteigums, bet patiesībā tā atklāsme ir ļoti vienkārša – šis darījums notika galvenokārt tādēļ, ka tādu tehniku, tieši tādā komplektācijā, kādā mēs vēlējāmies, neviens cits īsti nevarēja piedāvāt. Un tad parādījās HITACHI, kā tāds brīnums, ar piedāvājumu, kas mūs pilnībā apmierināja, pie tam – ar tehnikas vienību, kura bija uz vietas Latvijā un pieejama uzreiz. Tieši īstajā laikā un īstajā vietā!”
Arnis Zanders atzīst, ka iepriekš ar HITACHI kā zīmolu tuvākas saskarsmes viņa uzņēmumam nav bijis. “Par tehnikas kvalitāti kā tādu man nevienā mirklī nebija šaubu, jo pasaulē par HITACHI vienmēr ir bijis uzskats, ka tā ir laba tehnika, ilgtspējīga. Taču zināju, ka latviešu uzņēmēji lielākoties šim brendam gāja ar līkumu, jo pārsvarā pieredze Latvijas būvniekiem ar to bija salīdzinoši negatīva tieši iepriekšējā dīlera dēļ.
Nopirkt jebkuru tehniku ir viegli, bet skaidrs, ka tehnika – jauna, vai veca – ātri sāk prasīt pēc servisa. Ja mēs ar tehniku daudz strādājam, tad automātiski tā nolietojas un ir nepieciešams regulārs serviss. Tad šīs te attiecības ar dīleri kļūst pat svarīgākas par šo te pirmo tehnikas iegādes mirkli. Tā ka servisa atbalsts ir stipri svarīgs.
Skaidrs, ka ņemt savā uzņēmumā tehniku no kāda cita brenda, ar kuru mums nav pieredzes – kāda tā tehnika ir, cik to viegli būs apkopt, vai būs zinoši cilvēki, vai serviss atbrauks laikā – tie visi ir nopietni riska faktori uzņēmumam. Pārējie uzņēmumi, ar kuriem strādājam – katru no tiem dīleriem pazīstu jau 15-17 gadus, tā ka zinu katra plusus un trūkumus.
SIA Alwark kā nopietnu tehnikas dīleri zināju jau agrāk, pateicoties ostas un pacēlāju tehnikai, kuru viņi pārstāv, taču nezināju, ka viņi pārstāv arī HITACHI. Zināju, ka Alwark kā dīleris ir stiprs – tas mazināja šaubas par šī lēmuma pareizību.
Šajā gadījumā Alwark vārds noteikti nostrādāja par labu HITACHI kā brendam. Pakonsultējoties ar vēl citiem uzņēmējiem, pārliecinājos, ka Alwark reputācija ir ļoti laba, ka nav problēmu ne ar servisa apmeklējumu, ne ar izbraukumiem. Tas radīja drošības sajūtu – kaut arī HITACHI kā brends mums nav iepriekš pazīstams, taču Alwark ir pietiekami stiprs kā atbalsta partneris. Līdz ar to mums būs gana kvalitatīva tehnika, brends, kas ir starp Top 5 pasaules ražotājiem, un mums būs jauns dīleris, kas ir zināms tirgū ar citām pozīcijām, taču pietiekami stiprs. Līdz ar to, tas viss tā veiksmīgi salikās kopā – laba tehnika, stiprs dīleris, un arī konkrētais piedāvājums no Alwark bija patiešām labs, un ļoti laba komplektācija tehnikai. Tie arī ir tie svarīgākie momenti, kāpēc mēs šo tehniku paņēmām, un mēs diezgan ātri pieņēmām lēmumu, ka ejam šo ceļu. Bet primārais tiešām bija fakts, ka tehnika bija pieejama uzreiz.”
Tehnika tikusi iegādāta jauna, operatīvajā līzingā bankā, un kā vēl vienu nozīmīgu aspektu darījuma procesā Arnis Zanders uzsver tehnikas dīlera pozitīvo reputāciju bankā.
“Starp bankām eksistē tāds kā iekšējais dīlera kvalitātes, jeb uzticamības vērtējums. Tiklīdz banka uzzināja, ka mūsu līguma partneris ir Alwark, tā uzreiz tas darījums bija ļoti, ļoti atvērts. Agrāk esam saskārušies arī ar noraidošu attieksmi no bankas puses – ka darījums netiek apstiprināts, jo banka uzskata, ka dīleris nav uzticams. Līdz ar to – no vienas puses banka ir kā atsevišķs finanšu instruments, taču, tai pat laikā dīlera reputācija arī šeit ir ļoti svarīga, jo tiklīdz ir runa par operatīvo līzingu, tā ir tikai daži uzņēmumi, kuriem banka šādu darījumu dod. Un Alwarkam dod. Tā ka Alwark pozitīvā reputācija Latvijas bankās arī bija ļoti pozitīvs moments – viņiem arī tur viss ir ļoti labi.”
Vairāk:
2/ HITACHI ekskavatoru vidējā klase
3/ INFRA BŪVE