Vācu kompānija HAMM, kas ir daļa no ceļu būves tehnikas zīmola Wirtgen, pirmo motorizēto veltni izveidoja jau 1911. gadā, bet 1983. gadā radīja jaunu dinamiskās blīvēšanas sistēmu, ko sauc par oscilāciju un kas veltņos tiek izmantota joprojām. K.Mednieks skaidro, ka šī īpašā blīvēšanas sistēma tiek izmantota pilsētās, pie ēkām, uz tiltiem, virs komunikācijām u.c. vietās, kurās nav atļauts vai ir bīstami izmantot vibrācijas sablīvēšanas sistēmu, kas var var nodarīt bojājumus konstrukcijām. Savukārt, izmantojot oscilāciju paralēli vibrācijai, iespējams sasniegt vēlamo sablīvējuma kvalitāti ar mazāku pārbraucienu skaitu.
Ražotājs īpaši domā ne tikai par seguma sablīvēšanas kvalitātes nodrošināšanu, bet arī par veltņu vadītāju komfortu, ergonomiku un drošību, izstrādājot virkni citu inovatīvu risinājumu – kā elektronisku mašīnu pārvaldības sistēmu HAMMTRONIC, standartizētu darbības koncepciju EasyDrive, kas ļauj operatoriem reaģēt ātri un pareizi pavisam īsā laikā, HCQ Navigation, kas palīdz veikt detalizētu un visaptverošu blīvēšanas monitoringu, kā arī WITOS HCQ – sistēmu veltņu tiešai izsekošanai.
Wirtgen Latvia piedāvātais HAMM veltņu modeļu klāsts Latvijā kopumā sasniedz 88 dažāda aprīkojuma un veida veltņus, tostarp arī grunts, tandēma un pneimatiskos veltņus. Latvijā reģistrētas ap 230 HAMM vienību, starp kurām gandrīz 150 ir asfalta veltņi. K. Mednieks atzīst, ka Latvijas tirgus specifika pieprasa plašu izvēli dažādās svaru kategorijās. No HAMM piedāvājuma izplatītākie ir 7,5 – 9 tonnu modeļi, kam seko mazākas svaru klases – 1,5 – 5 tonnu – HD CompactLine veltņi. Starp Latvijā populārākajiem modeļiem, kā precizē K. Mednieks, ir DV+ sērija ar abu valču stūrēšanas opciju 7 – 9 tonnu svaru klasē un HD+ sērija ar artikulēto stūrēšanu 1.5 - 10 tonnu svaru klasē, piemēram, modeļi HD 12, HD 70, HD 75.
Arī BOMAG galvenā ražotne atrodas Vācijā un kā daļa no FAYAT grupas jau vairāk nekā 60 gadus piedāvā visdažādākās mašīnas ceļu būvei, tostarp arī asfalta veltņus, asfalta klājējus, asfaltbetona frēzes un reciklēšanas iekārtas. Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka BOMAG ir viens no pasaules vadošajiem asfalta ieklāšanas tehnikas, asfalta frēzēšanas un sablietēšanas iekārtu ražotājiem. BOMAG mašīnās kā dinamiskās blīvēšanas sistēma tiem izmantota VARIOCONTROL, cilindriem vibrējot nevis lineāri, bet apļveidā ar iespēju amplitūdu regulēt gan manuāli, gan automātiski. Līdzīgi kā HAMM patentētā oscilācija, arī VARIOCONTROL palīdz samazināt kopējās izmaksas par kubikmetru un nodrošina iespēju veikt blīvēšanas darbus arī tuvu mazāk pasargātām konstrukcijām, neizmantojot vibrāciju.
Pie BOMAG radītajām inovācijām pieskaitāmas gan tādas tehnoloģijas kā ECONOMIZER un ASPHALT MANAGER, kas atbild par blīvēšanas mērīšanas un kontroles sistēmām un palīdz iegūt augstvērtīgu rezultātu, gan ECOMODE, kas paredzēta tehnoloģisko ekspluatācijas izmaksu samazināšanai, gan MAGMALIFE, kas nodrošina asfalta ieklājēju galdu efektīvu sildīšanu. Jaunākajos modeļos tiek izmantota kartēšanas sistēma, izmantojot GPS, kas ļauj dokumentēt temperatūru un sasniegto sablīvējuma līmeni visā darba objektā. Android sistēmā instalējāmā lietotne BOMAP palīdz tiešsaistē dokumentēt darba rezultātus ar iespēju tos iegūt kā PDF failu, klientam parādot pārredzamu sasniegto blīvēšanas veiktspēju.
Intrac Latvija piedāvā gan mazās, gan lielās klases BOMAG veltņus, kuru kopējais piedāvājums ir ap 80 dažādiem veidu modeļiem. Latvijā ir reģistrēti ap 120 BOMAG vienību, starp kuriem ap 70 ir asfalta veltņi. Intrac Latvija pārstāvis I.Lazdiņš atzina, ka Latvijā populārākie modeļi ir 1.5-2 tonnu svaru kategorijā, tādi modeļi kā BW100 un BW120, un 7.5-9 tonnu svaru kategorijā, tādi modeļi kā BW154 AP- 4AM un BW154 ACP-4AM, ko raksturo kvalitatīvs asfaltēšanas darba rezultāts.