Pirmais JCB ekskavators-iekrāvējs Mark I pameta ražošanas līniju Lielbritānijas pilsētā Rousterā, Stafordšīrā, 1953. gadā, kļūstot par pirmo modeli ar hidraulisko sistēmu celtniecības tehnikas segmentā. 1954. gadā tika izgatavoti tikai 35 ekskavatori, un pagāja vairāk nekā 20 gadi, līdz to skaits sasniedza 50 000. Lai izgatavotu pirmo pusmiljonu JCB ekskavatoru-iekrāvēju, bija nepieciešami 59 gadi, bet nākamajam pusmiljonam tika veltīti jau mazāk nekā 13 gadi.
Nupat — 30. janvārī — simtiem ekskavatoru-iekrāvēju ražotnes darbinieku kopā ar uzņēmuma vadītāju Entoniju Bamfordu pulcējās pie JCB galvenā biroja ēkas, lai noskatītos parādi, kurā bija aplūkojami 16 ekskavatori-iekrāvēji, sākot no 1954. gada Mark I līdz pat 2025. gada 3CX modelim.
Attēlā: Kens Harisons
Svarīgā notikuma svinībās piedalījās arī pensionētais JCB darbinieks Kens Harisons, kurš pērnā gada nogalē sasniedza 100 gadu vecumu. Viņš pievienojās JCB kā metinātājs 1952. gadā, kad darbnīcā strādāja vēl tikai 29 cilvēki. Kens ir viens no pēdējiem ražošanas komandas pārstāvjiem, kas būvēja pirmos JCB ekskavatorus-iekrāvējus, un darbu JCB viņš nolēdza 36 gadus vēlāk, dodoties pensijā 1988. gadā.
JCB priekšsēdētājs Entonijs Bamfords komentēja: “Es tagad esmu vienīgais no visa uzņēmuma, kurš var atcerēties pašus pirmsākumus, kad mēs sākām būvēt ekskavatorus-iekrāvējus Rousteras bijušajā siera ražotnē. Tagad, atskatoties pagātnē, es nekad nebūtu varējis iedomāties, ka pēc tik pieticīga darbības sākuma mēs tiksim līdz miljonam šādu ekskavatoru.” Viņš arī piebilda: "Atskatīties pagātnē ir interesanti, taču JCB vienmēr ir raudzījies nākotnē, un tagad es gaidu nākamā miljona ekskavatoru-iekrāvēju izgatavošanu."
Attēlā: Lords Bamfords un Kens Harisons
JCB vienmēr ir veicis nozīmīgus ieguldījumus savu ekskavatoru-iekrāvēju izstrādē, un agrīnais katalizators izaugsmei savulaik bija investīcijas 24 miljonu Lielbritānijas mārciņu apmērā, lai 1980. gadā varētu laist klajā tehnoloģiski moderno 3CX. Pēc tam klientiem tika piedāvāti JCB ekskavatori-iekrāvēji ar Dieselmax dzinējiem, pateicoties kuriem, degvielas patēriņu izdevās samazināt par līdz pat 11%. Šobrīd 3CX Pro ir visātrākais ekskavators-iekrāvējs pasaulē, tā ātrums spēj sasniegt līdz pat 50 km/h.
JCB ražo ne tikai ekskavatorus-iekrāvējus, bet arī teleskopiskos iekrāvējus, kāpurķēžu un riteņu ekskavatorus, riteņu iekrāvējus, miniekskavatorus un mikroekskavatorus, frontālos iekrāvējus, augsnes blīvēšanas tehniku, autokrāvējus darbam nelīdzenā apvidū un Fastrac traktorus.
JCB ekskavatori-iekrāvēji tiek ražoti Apvienotajā Karalistē, Indijā un Brazīlijā, un uzņēmums tirgo tehniku 120 valstīs. Uzņēmuma ražotne, kur top šī tehnika, iepriekš ir saņēmusi sešas Queen’s Awards balvas.
Gadu gaitā JCB ekskavatoru-iekrāvēju kabīnē ir fotografējušies gan britu karaļnama pārstāvji, gan premjerministri un politiķi, gan arī televīzijas zvaigznes un citas slavenības. Savulaik dueta Nizlopi radītā dziesma JCB, kas veltīta JCB ekskavatoram-iekrāvējam, sasniedza Apvienotās Karalistes klausītākās mūzikas topa virsotni. Vēl viens neparasts, ar JCB saistīts, fakts – tieši JCB ekskavatoru-iekrāvēju izmantoja noziedznieki, 2000. gadā neveiksmīgi mēģinot nolaupīt 350 miljonus Lielbritānijas mārciņu (420 miljoni eiro) vērtus dimantus, kas aplūkojami Millennium Dome, Londonā, notiekošajā dimantu izstādē.
Miljonais JCB ekskavators-iekrāvējs ir 4CX, un par tā vizuālo noformējumu ir parūpējies grafiti mākslinieks un ilustrators Hatch no Londonas. Īpašais tehnikas eksemplārs bija aplūkojams arī šī nozīmīgā notikuma svinībās.