Šo projektu īsteno 100 inženieru komanda, un ir paredzēts piesaistīt vēl 50 ekspertu, lai jau 2022. gada izskaņā tirgū nonāktu pirmās mašīnas ar novatoriskajiem dzinējiem.
JCB ir līderis pasaules tirgū gan ekskavatoru, gan teleskopisko iekrāvēju segmentos, un abu šo mašīnu veidu prototipi ar ūdeņraža dzinējiem tika prezentēti oktobra nogalē īpašā pasākumā Londonā, kur piedalījās arī Apvienotās Karalistes premjerministrs Boriss Džonsons. JCB ūdeņraža dzinēju tehnoloģijas prezentācija tika iekļauta arī Glāzgovā notiekošās Klimata pārmaiņu konferences COP26 Green Zone programmā.
JCB kā viens no līderiem bezizmešu ūdeņraža tehnoloģiju izstrādē pievienojas pasaules valstu centieniem izstrādāt stratēģiju un infrastruktūru, kas ļautu izmantot ūdeņraža enerģiju ar nolūku samazināt CO2 emisijas.
Premjerministrs B. Džonsons norādīja: “Tādi izcili britu ražotāji kā JCB izstrādā novatoriskus risinājumus, kuru uzdevums ir samazināt siltumnīcas efektu veidojošo gāzu emisijas un veicināt Apvienotās Karalistes zaļo industriālo revolūciju. Ir fantastiski redzēt JCB īpaši efektīvos ūdeņraža dzinējus, kas varētu radīt apvērsumu Apvienotās Karalistes rūpniecībā, kā atbalstu mūsu klimata mērķu ātrai sasniegšanai un arī mūsu ekonomikas, kas saistīta ar ūdeņraža izmantošanu, attīstībai. Šī ir aizraujoša joma, kam būs liela nozīme klimata pārmaiņu novēršanā, jaunu darba vietu radīšanā un investīciju piesaistīšanā.”
JCB priekšsēdētājs Lords Bamfords uzsvēra: “Mūsu mašīnu darbināšanai būs nepieciešams kas cits, ne vairs fosilie kurināmie. Mēs izgatavojam tehniku, kuru darbina dīzeļdegviela, līdz ar to mums ir jārod risinājums, un tieši ar to mēs šobrīd nodarbojamies. Mēs veicam ieguldījumus ūdeņraža enerģijas izmantošanā, jo uzskatām, ka elektrība nav universāls risinājums, un tas īpaši attiecas uz mūsu nozari, jo elektroenerģiju var izmantot tikai mazāku mašīnu darbināšanai. Tas nozīmē, ka mēs turpināsim izgatavot dzinējus, bet tie būs īpaši efektīvi, finansiāli pieejami un augstākās tehnoloģijas ietveroši ūdeņraža motori, kas neradīs pilnīgi nekādas CO2 emisijas. Mēs spēsim ātri apgādāt ar tiem tirgu, izmantojot mūsu esošo materiāli tehnisko nodrošinājumu. Šie būs mūsu nozarē pirmie ūdeņraža dzinēji, kurus Lielbritānijā izstrādājuši britu inženieri. Ūdeņraža motori varētu palīdzēt Apvienotajai Karalistei sasniegt tās CO2 izmešu ierobežošanas mērķi krietni ātrāk.”
JCB izgatavo dzinējus kopš 2004. gada ražotnēs Derbišīrā, Apvienotajā Karalistē, un Deli, Indijā. Šogad JCB paredz būtisku notikumu uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē – 750 000. dzinēja izgatavošanu.
Attēlā: Premjerministrs Boriss Džonsons uzpilda ar ūdeņradi darbināmu JCB prototipa ekskavatoru, ražotājam paziņojot par 100 miljonu britu mārciņu investīcijām ūdeņraža dzinēju ražošanā.
JCB priekšsēdētājs Lords Bamfords līdzās ūdeņraža darbinātajam Loadall teleskopiskajam iekrāvējam tā prezentācijā Londonā.
Lasi arī:
JCB prezentē ūdeņraža dzinēju tehnoloģiju starptautiskā pasākumā
JCB iepazīstina ar nozarē pirmo mobilo ūdeņraža uzpildes mašīnu