JCB iepazīstina ar nozarē pirmo mobilo ūdeņraža uzpildes mašīnu

Pasaulē pirmo ar ūdeņradi darbināmo celtniecības mašīnu izstrādātājs JCB ir iepazīstinājis publiku ar vēl vienu inovāciju — mobilo ūdeņraža uzpildes mašīnu.

JCB iegulda 100 miljonus britu mārciņu (114 miljoni eiro) projektā, lai radītu īpaši efektīvus ūdeņraža dzinējus, un jau ir prezentējis universālā iekrāvēja un Loadall teleskopiskā iekrāvēja prototipus, kuri darbojas ar ūdeņraža dzinējiem.

Nu uzņēmums ir nācis klajā ar vēl vienu inovāciju – nozarē pirmo mobilo ūdeņraža uzpildes mašīnu, kas klientiem nodrošinās iespēju ātri un viegli uzpildīt tehniku darbu veikšanas vietā. 

Apmēram 97% celtniecības mašīnu degviela tiek piegādāta objektā, kur tās strādā. Tas nozīmē, ka klienti jau ir pieraduši pie transportējamas degvielas, ar kuru tehnikas bākas uzpilde notiek dažu minūšu laikā.

JCB priekšsēdētājs lords Entonijs Bamfords, kurš pats arī vada JCB ūdeņraža izmantošanas tehnoloģiju projektu, teica: “Tā kā mēs esam pirmais celtniecības tehnikas ražotājs, kurš izstrādājis ar ūdeņradi darbināmas mašīnas, daudzi mums ir vaicājuši, kā tās uzpildīt. Nu mums ir atbilde – mūsu jaunā mobilā ūdeņraža uzpildes mašīna, ar kuru ūdeņradi var paņemt no objektā esošas cauruļveida tvertņu piekabes un piegādāt tehnikai ar mūsu uzpildes mašīnu darbu veikšanas vietā. Tas ir tieši tāpat, kā mašīnu uzpildīšanai dīzeļdegviela šobrīd tiek piegādāta ar cisternām.”

“Fosilais kurināmais nav nākotne, un ūdeņradis ir praktisks risinājums mūsu mašīnu darbināšanai tuvākajās desmitgadēs. Mūsu inženieri Lielbritānijā veic izcilu darbu, izstrādājot šīs tehnoloģijas, un ir sagaidāms vēl daudz progresīvu jaunumu,” piebilda lords Bamfords.

Projektā ir iesaistīti 100 inženieri. Pirmā ar ūdeņradi darbināmā mašīna bija JCB ekskavators, kas tika prezentēts pirms gada, un tam sekoja arī Loadall teleskopiskais iekrāvējs. Interesenti tika iepazīstināti ar tehnoloģiju ANO Klimata pārmaiņu konferencē (COP26), Glāzgovā, tajā pašā laikā pasaules līderiem debatējot par pasākumiem, kas nepieciešami, lai radikāli samazinātu siltumnīcefekta gāzu emisijas.
JCB ražo dzinējus jau kopš 2004. gada, un tie top ražotnēs Derbišīrā, Lielbritānijā, un Deli, Indijā. Pagājušajā gadā JCB svinīgi paziņoja, ka ir izgatavots 750 000. dzinējs.


Rietummidlendas mērs Andijs Strīts (Andy Street) uzpilda JCB universālo iekrāvēju no jaunās mobilās ūdeņraža uzpildes mašīnas.

Lasi arī:
JCB investē 100 miljonus britu mārciņu ūdeņraža dzinēju izstrādē
JCB prezentē ūdeņraža dzinēja tehnoloģiju starptautiskā pasākumā

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti