Hitachi piedāvā vairākus jaunus frontālo iekrāvēju un ekskavatoru modeļus

Ar 2023. gadu arī klientiem Latvijā pasūtīšanai ir pieejami vairāki jauni Hitachi frontālo iekrāvēju, riteņu un kāpurķēžu ekskavatoru modeļi, tajā skaitā arī Hitachi elektriskie ekskavatori.

Gerds Sīmanis, SIA Alwark Hitachi Construction Machinery produktu grupas vadītājs stāsta: “Plašākai publikai visi jaunie Hitachi tehnikas modeļi tika prezentēti jau 2022. gada oktobrī Minhenē notikušajā izstādē Bauma 2022 – tajā skaitā elektriskie ekskavatori, un īpašas, ēku nojaukšanas darbiem piemērotas, tehnikas vienības. Ar 2023. gadu šie jaunie modeļi ir pieejami pasūtīšanai arī klientiem Latvijā.

Hitachi elektriskie kāpurķēžu ekskavatori

* Hitachi ZE19 (2 tonnu klase) – šis mini ekskavators ir interesants ar to, ka tas var būt aprīkots gan ar akumulatoriem, gan bez – tas var strādāt arī no tīkla kabeļa, līdz ar to ir ļoti viegls, ērti pārvietojams un izmantojams būvlaukumā.

* Hitachi ZE23 (2.5 tonnu klase) – šis mini ekskavators var strādāt no akumulatoriem un no tīkla kabeļa, uzlāde var notikt paralēli, tas ir ērti pārvietojams un izmantojams būvlaukumā.

* Hitachi ZX55 (6 tonnu klase) – šis modelis, savukārt, var strādāt gan no kabeļa, gan no akumulatoriem. Tas nozīmē, ka šo mašīnu var pieslēgt pie elektrības kabeļa, un strādāt, kamēr tā vienlaicīgi arī uzlādējas.”

* Hitachi ZE85 (9 tonnu klase) ir lielākais no mini elektriskajiem ekskavatoriem. Tas ir pilnībā darbināms ar akumulatoriem, ar t.s. ātrās uzlādes staciju (800 V), kas nodrošina šīs tehnikas vienības nepārtrauktu darbību būvlaukumā 5 h garumā, tad stundu notiek uzlāde, un pēc tam tehnika atkal var 5h strādāt.

* Hitachi ZE135 (14 tonnu klase) ir pilnībā darbināms ar akumulatoriem, ar t.s. ātrās uzlādes staciju (800 V), kas nodrošina šīs tehnikas vienības nepārtrauktu darbību būvlaukumā 4 h garumā, tad stundu notiek uzlāde, un pēc tam tehnika atkal var 4h strādāt.

Šie pieci Hitachi elektrisko kāpurķēžu ekskavatoru modeļi ir pieejami pasūtīšanai jau šobrīd, to ražošanas laiks, rēķinot no pasūtīšanas brīža, ir – sākot no 6 mēnešiem. Gerds Sīmanis atzīmē, ka šīs mašīnas uz demo šobrīd netiek plānotas, tās tiks pasūtītas konkrētiem klientiem konkrētu projektu vajadzībām. Līdz ar to – Latvijā šie modeļi varētu būt apskatāmi, ticamākais, uz šī gada beigām, vai nākamā gada sākumu.

Jauni modeļi Hitachi riteņu un kāpurķēžu ekskavatoru klāstā


Riteņu ekskavators ZX 95W (9 tonnu klasē) ir pilnīgs jaunums. Tas ir produktu līnijas papildinājums, jo šāds modelis līdz šim Hitachi ekskavatoru klāstā šajā klasē nebija pieejams. 

“Šī modeļa izstrādē ražotājs ir vēl vairāk uzlabojis operatora komfortu un palielinājis drošību. Tehnikā ir iebūvētas dažādas aktīvās sistēmas, tajā skaitā – kā opcija ir pieejama iebūvēta kamera, kas atpazīst šķēršļus, un ir iespējams jau rūpnīcā iebūvēt arī automātisko bremzēšanas sistēmu, lai šķēršļa gadījumā šī integrētā sistēma ne tikai dotu signālu operatoram, bet arī automātiski nobremzētu tehnikas vienību.
Tāpat, ir uzlabota arī redzamība – papildus kamerām, kas ir izvietotas uz korpusa un nosedz visu perimetru, arī ekskavatora dizains ir uzlabots tā, lai, salīdzinot ar iepriekšējās sērijas mašīnām, tiktu iespējami samazinātas aklās zonas. Runājot par vadības sistēmu – ir parādījusies tāda iespēja, kā ekskavatori ar tālvadības sistēmu – kad operators var izkāpt no kabīnes un vadīt tehnikas vienību attālināti. Tas ir svarīgi tādos objektos, kur ir augsts bīstamības risks. Šāda iespēja gan nepastāv visiem jaunajiem Hitachi ekskavatoru modeļiem, ir jāskatās, kāds papildaprīkojums katram modelim ir no ražotāja paredzēts,” stāsta Gerds Sīmanis.

Hitachi kāpurķēžu ekskavatoru klāstā praktiski visi modeļi jau bija nomainīti ar jaunās, 7-paaudzes tehnikas vienībām, izņemot mini klasi. Tādēļ jāatzīmē jaunais mini ekskavators Hitachi ZX 85, kas ar šo gadu būs pieejams arī klientiem Latvijā. Tas ir pirmais 7-sērijas Hitachi mini ekskavatoru modelis, kas ir nonācis tirgū, un lepojas ar līdzīgiem uzlabojumiem, kādi ir 7-sērijas riteņu ekskavatoriem – piemēram, uzlabots operatora komforts, un par 10-15% samazināts degvielas patēriņa līmenis (salīdzinot ar 6-sērijas modeļiem, un – atkarībā no darba režīma). 

Runājot par Hitachi ekskavatoru pieejamību, Gerds Sīmanis atzīmē, ka SIA Alwark tehnikas parkā pastāvīgi ir pieejamas un apskatāmas vismaz 15-20 ekskavatoru tehnikas vienības, kuru modeļu klāsts visu laiku mainās. Jaunie ekskavatoru modeļi tiks pasūtīti pēc klientu pieprasījuma uz konkrētiem projektiem.

Jauni modeļi Hitachi frontālo iekrāvēju klāstā


Frontālo iekrāvēju klāstā G.Sīmanis atzīmē divus jaunumus: Hitachi ZW 250-7 – jauns modelis Latvijas apstākļiem aktuālajā 20-tonnu klasē, un Hitachi ZW 370-7 – jaunums 30+ tonnu klasē (34 t), kas ir karjeru izstrādes mašīna. 

“Abi šie modeļi aizstāj Hitachi iepriekšējās sērijas tehnikas vienības – modeļus 250-6 un 370-6, kuri Latvijā vairākus gadus nebija pieejami. Runājot par frontālajiem iekrāvējiem, jāatzīmē, ka visām Hitachi jaunās paaudzes tehnikas vienībām standartā ir oriģinālā izpildījumā integrēta svēršanas sistēma, kas strādā ar aptuveni 5% precizitāti. Tā palīdz operatoram novērtēt, cik liels materiāla daudzums (kg) jau ir iekrauts, tā palīdzot izvairīties no pašizgāzēju pārslogošanas, un no iespējamajām soda sankcijām masas ierobežojumu pārsniegšanas gadījumā. Savukārt, tehnikas īpašniekam šī sistēma palīdz sekot līdzi pārvietotā materiāla apjomam, kā arī – novērtēt tehnikas un operatora darba produktivitāti.

Runājot par galvenajām tendencēm, ražotāja veiktajiem uzlabojumiem, ar kādiem šīs, Hitachi jaunās paaudzes, mašīnas atšķiras no iepriekšējās paaudzes mašīnām, ir arī tādi aspekti, kas attiecas uz visām mašīnu kategorijām. 

Kā vienu no interesantākajiem aspektiem varu minēt, piemēram, Hitachi Con Site sistēmu. Visas Hitachi jaunās paaudzes tehnikas vienības ir aprīkotas ar GPS, lai tehnikas īpašnieks varētu redzēt, kur tehnikas vienība atrodas, un sekot mašīnas galvenajiem parametriem – darba stundām, degvielas rādītājiem, u.c. Mēneša beigās, uzņēmējs saņem atskaiti par mēnesī paveikto un operatora darba stilu – cik % ir izmantots EKO režīms, kas nodrošina zemu degvielas patēriņu. Digitālajā sistēmā ir iespējams apvienot vairākas tehnikas vienības (būvlaukuma menedžments), būvdarbu vadītājs redz visas mašīnas speciālā programmā savā datorā, un tas palīdz viņam izvērtēt darbu efektivitāti un tehnikas noslogotību. Piemēram, ja kāda tehnikas vienība ilgstoši ir dīkstāvē, tad tas sistēmā ir redzams, un būvdarbu vadītājs var pieņemt lēmumu šo tehnikas vienību pārvietot uz citu būvlaukuma sektoru. Vai otrādi – ja visas tehnikas vienības ir pastāvīgā pārslodzē, tad būvdarbu vadītājs, izvērtējot kopējo situāciju, var izlemt piesaistīt objektam papildus tehnikas vienības. Hitachi nodrošina to, ka jaunajiem tehnikas modeļiem jau standarta aprīkojumā ir viss nepieciešamais, lai integrētu tehnikas vienību uzņēmuma menedžmenta elektroniskajā uzraudzības sistēmā, tā ievērojami uzlabojot darbu efektivitāti. Jau šodien 90% no būvtehnikas ir aprīkota ar agregātu ātrās montāžas sistēmām, tā moderns ekskavators ir kļuvis par universiālu instrumentu. Digitālā sistēma var atpazīt arī katru pievienoto agregātu, automātiski nodrošinot agregātam nepieciešamo piedziņas plūsmu un spiedienu, tā agregāta nomaiņa aizņem vien 15 sekundes.

Arī šiem jaunajiem frontālo iekrāvēju modeļiem ražošanas laiks ir aptuveni 6 mēneši kopš pasūtīšanas brīža. Jaunais frontālais iekrāvējs Hitachi ZW250-7 varētu būt apskatāms Latvijā uz 2023. gada otro pusi, savukārt, jaunais Hitachi ZW370-7 ir karjerizstrādes mašīna, tādēļ tās piegādi mēs plānosim uz nākamā gada sezonas sākumu – orientējoši uz 2024. gada martu,” stāsta Gerds Sīmanis.

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Elīna Treimane

Saistītie raksti