Swecon pārstāvētie zīmoli izstādē Bauma 2025

No 2025. gada 7. - 13. aprīlim Minhenē norisināsies pasaulē vadošā būvniecības tehnikas izstāde Bauma 2025, kurā tiks prezentēti tehnikas jaunumi un risinājumi.

Plašs jaunumu un risinājumu klāsts sagaidāms arī no Volvo, Ammann, Metso. Latvijā šos zīmolus pārstāv SIA Swecon un izstādē apmeklētājiem būs iespēja satikt SIA  Swecon profesionāļus:

Volvo – Halle C6, stends Nr. 303  

Ammann – Āra ekspozīcija, FS 909 un 910 

Metso – Halle B2, stends Nr. 203

Volvo CE jaunumi izstādes Bauma 2025 laikā:

Bauma 2025 apmeklētājiem būs unikāla iespēja iepazīties ar Volvo CE pilnībā elektrisko tehnikas klāstu, tādējādi iepazīstot būvniecības tehnikas nākotni un atklājot iespējas ilgtspējīgākam un efektīvākam darbam nozarē. Šis ekskluzīvais klāsts, ieskaitot nesen izlaistos ekskavatoru un iekrāvēju modeļus, ir izstrādāts, lai apmierinātu būvniecības nozares dažādās vajadzības, piedāvājot modernākās tehnoloģijas un efektivitāti. Volvo CE pārstāvēs visplašāko produktu portfeļa pārveidi pēdējo desmitgažu laikā. Pēdējo 12 mēnešu laikā atjaunoti vairāk nekā 35% no būvtehnikas klāsta, tādejādi Volvo CE nosakot nākotnes būvniecības tehnikas standartus. Līdzās nulles emisiju modeļu klāstam, Volvo CE turpina darbu pie iekšdedzes dzinēju modeļu uzlabošanas, kas nodrošina līdz pat 15% lielāku degvielas ekonomiju. 

Izstādes apmeklētājiem būs iespēja iepazīt sekojošus Volvo CE jaunumus:

• 23 tonnu Volvo EC230 Electric vidēja izmēra ekskavatoru 

• Nesen prezentētos elektriskos riteņu iekrāvējus L120 Electric un L90 Electric

• Jauno EWR150 Electric – pirmo ar akumulatoru darbināmo riteņu ekskavatoru

• EW240 MH Electric tīklam pieslēgto ekskavatoru

• Aizraujošus jaunumus, kuri tiks atklāti kompakto elektrisko mašīnu klāstā

• Daudzveidīgus uzlādes risinājumus, tostarp PU40 mobilo uzlādes staciju un uzlabotu PU500 versiju

• Pārskatu par pakalpojumiem un risinājumiem, lai atbalstītu klientus ceļā uz nulles emisijām

Risinājumi klientu produktivitātes palielināšanai

Izstādes laikā klientiem būs pieejams interaktīvs stends, kurā būs iespēja iepazīt pielāgotus, uz datiem balstītus biznesa risinājumus, lai atklātu jaunas produktivitātes, efektivitātes un ilgtspējas iespējas. Neatkarīgi no tā, vai tā ir emisiju samazināšana, kapacitātes un rentabilitātes palielināšana, vai visu šo mērķu sasniegšana vienlaikus, Volvo eksperti ir gatavi piedāvāt praktiskus, īstenojamus risinājumus, izmantojot modernu tehniku, integrētus pakalpojumus un elastīgus finanšu piedāvājumus.


Ammann jaunumi izstādes Bauma 2025 laikā:

Kā galvenās Bauma 2025 tēmas ir noteiktas klimata neitralitāte, alternatīvas piedziņas koncepcijas, savienota un ilgtspējīga būvniecība. Šīs iniciatīvas atspoguļojas visās Ammann pārstāvētajās jomās, sākot ar vieglās un smagās blīvēšanas, beidzot ar asfalta un betona ražošanas tehnikas izgatavošanu. Ammann apņemšanās ietver arī vecāku iekārtu modernizāciju, kas nodrošina tehnikas atbilstību mūsdienu ilgtspējīgiem standartiem. Un, protams, būs pārstāvētas arī nozarē vadošās tehnoloģijas, kas samazina emisijas un ļauj izmantot alternatīvus enerģijas avotus. 

CEĻU BŪVES TEHNOLOĢIJAS  

Savienotā darba vieta 

Šī ir viedā tehnoloģija, kas ietekmē visas ceļu būves fāzes. Viedās tehnoloģijas asfalta ražošanai un ieklāšanai ir daudzpusīgas, taču tās var būt arī nesaskaņotas. Ammann digitālie risinājumi sakārto visus puzles gabaliņus un izveido vienotu, skaidru asfalta ieklāšanas procesa vīziju. Rezultāts: uzlabota ilgtspēja un rentabilitāte. Ammann un digitalizācijas eksperts Q Point kopīgi nodrošina integrētu risinājumu visām asfalta procesa fāzēm. Šī kombinācija uzlabo efektivitāti, pārskatāmību un ilgtspēju.

Autonomā drošības sistēma

Pirmie sasniegumi autonomās drošības sistēmā tiks prezentēti izstādē. Tagad dažiem Ammann smagās klases veltņiem  ir pieejama Birds-Eye View pilnībā integrēta kameru sistēma ar apkārtējo 360 skata funkciju. Šī inovatīvā sistēma palīdz operatoriem atklāt un izvairīties no sadursmēm ar objektiem darba vietā. Papildu darbības funkcija ir drošas bremzēšanas asistents, aktīva drošības palīgsistēma, kas paredzēta, lai novērstu sadursmes darba vietā.

Ammann Service Link ir digitāls datu pārvaldības rīks, kas nodrošina klientiem visvairāk nepieciešamo informāciju par: mašīnas atrašanās vietu, darba stundām, degvielas patēriņu, iespējamām kļūmēm, statusu un citiem mašīnas darbības raksturlielumiem. Datu pārsūtīšana ir automātiska, pateicoties jaunajai aparatūrai, un piekļuve informācijai ir tikai viena klikšķa attālumā. Šī visaptverošā tehnikas parka monitoringa sistēma nodrošina galvenos datus par vieglās blīvēšanas iekārtām, smagās klases veltņiem un asfalta ieklājējiem. Klienti izvēlas, kuras mašīnas izsekot. Iekārtas var pārvaldīt jebkurā laikā un no jebkuras vietas.

ASFALTA un GRUNTS VELTŅI

eARX 26-2 vieglās klases dubultvalču asfalta veltnis 

Šis veltnis ir aprīkots ar pilnībā elektrisku piedziņu, kas var darboties līdz 10 stundām bez uzlādes. Lai gan tas tiek klasificēts kā vieglā mašīna, veltnim ir darba svars 2640 kg Šāda izmēra pilnībā elektriska mašīna ir izrāviens nozarē. Tā kā nav iekšdedzes dzinēja, eARX 26-2 ir ārkārtīgi kluss darbības laikā. Skaņas līmenis, kas sasniedz operatora staciju, ir par 46% mazāks nekā dīzeļa versijā. Inovatīvais piedziņas koncepts gandrīz pilnībā novērš hidrauliskās sastāvdaļas. Ekoloģiskā ietekme ir arī samazināta, un kopējās īpašumtiesību izmaksas ir ievērojami samazinātas, aizstājot dīzeļdzinēju un tā dzesēšanas sistēmu. Galvenais ir uzlabotais 48 voltu akumulatoru komplekts ar 600 Ah (31,5 kWh) ietilpību. Komplektā izmantotā LiFePO4 tehnoloģija ir unikāla, jo katra iekšējā akumulatora šūna ir neatkarīgi aizsargāta, tādējādi viss komplekts ir ugunsizturīgs, palielinot drošību.

Ammann ARP 75 dalītās stūrēšanas asfalta veltnis ar  3600 skatu un drošās bremzēšanas asistentu

Ammann ir ieviesis autonomās darbības sistēmu, jaunāko sasniegumu uz operatoru orientētajā tehnoloģijā un palīdzībā. 3600 skata (Bird’s-Eye View) ietver pilnībā integrētu kameru sistēmu ar apkārtējās skata funkciju. Šī inovatīvā sistēma ir nevainojami iebūvēta HMI ekrānā, kas rotē kopā ar operatora sēdekli, piedāvājot nepārspējamu lietojamību un redzamību salīdzinājumā ar konkurentiem. Risinājums ietver arī izvēles trajektorijas pārklājumu, kas nodrošina vadlīnijas, lai vienkāršotu mašīnas darbību. Papildu darbības funkcija ir drošās bremzēšanas asistents kas paredzēts, lai novērstu sadursmes un negadījumus, tādējādi uzlabojot drošību būvlaukumos.

ARX 90-2 un ARX 110-2 artikulētie dubultvalču asfalta veltņi

Mašīnas tika pārveidotas, lai būtu kompaktākas, vienlaikus paplašinot redzamību uz visām valču virsmām un malām. 360° redzamība no operatora darba vietas nosaka jaunu tirgus standartu. Simetriskajā kabīnē, tieši galvenajā struktūrā, integrētas četras ROPS statnes un tās novietotas tuvu durvīm, nevis kabīnes stūros, lai uzlabotu redzamību. Artikulētie dubultvalču veltņi izmanto nākamās paaudzes cilvēka-mašīnas saskarni (HMI), kas atvieglo un padara efektīvāku operatora darbu. Viens no HMI komponentiem ir pirkstu stūrēšana (FTS), kas padara veltņus draudzīgākus operatoriem, ērtākus un vieglāk kontrolējamus. FTS aizstāj tradicionālo stūres ratu un ļauj operatoriem turēt abas rokas uz roku balstiem, lai uzlabotu komfortu un kontroli. Tas piedāvā arī plaukstas atbalstu, kas novērš nogurumu un traumas no atkārtotām kustībām.

Grunts (pamatnes) veltņi

Ammann ARS grunts veltņi izmanto inovatīvu, bez aizmugurējās ass, koncepciju, kas maksimāli palielina redzamību un stabilitāti. Svars svārstās no ARS 30, ar darba svaru 3480 kg, līdz ARS 220, ar darba svaru 21 930 kg. Dažādi vibrācijas iestatījumi ļauj precīzi blīvēt dažādus materiālus. Pārveidotais mašīnas rāmis padara jaunākos ARS modeļus vēl kompaktākus un labākus kāpumos. ECOdrop sistēma uzlabo degvielas patēriņu un samazina nepieciešamo darba šķidrumu daudzumu.

ACEpro inteliģentā sablīvējuma kontroles sistēma

Ammann ir uzlabojis savu progresīvo inteliģento sablīvēšanas kontroles sistēmu ACEpro, padarot to operatoriem vieglāk pieejamu nekā jebkad agrāk. Uzlabotā sistēma ir integrēta Ammann ARP 75 un ARP 75 C dalītās stūrēšanas dubultvalču veltņiem. Ammann sablīvējuma eksperts (ACE) ir uzņēmuma patentētā automātiskās mērīšanas, kontroles un dokumentācijas sistēma, pirmo reizi tika ieviesta 1998. gadā. Kopš tā laika ir ieviestas vairākas opcijas gan grunts, gan asfalta veltņiem. Jaunākā ACEpro versija automātiski kontrolē un pielāgo amplitūdu un frekvenci.

ABG IEKLĀJĒJI

eABG 4820 Elektriskās piedziņas ieklājējs

Jaunais eABG 4820 ieklājējs pašlaik ir lielākais elektriskais klājējs tirgū. Tas nesen vienā dienā uzklāja 1200 tonnas asfalta, vienlaikus samazinot CO2 emisijas par 70%. Klājējs izmanto paplašināmo ieklāšanas šablonu (galdu) ar darba platumu līdz 6,5 metriem. Klāšanas jauda ir 500 tonnas stundā, un maksimālais klāšanas ātrums ir 20 metri  minūtē. Bunkura ietilpība ir 12,7 tonnas. Šis kāpurķēžu ieklājējs ir ideāli piemērots darba vietām ar skaņas un emisiju ierobežojumiem. Tas ir izcils dilumkārtu, saistkārtu, pamatkārtu uzklāšanā uz ielām un stāvvietām. Ieklājējam ir pietiekama  akumulatora jauda, lai izturētu visu maiņu, neatkarīgi no ģeogrāfijas vai klāšanas veida.

VDTA-V Regulējams dubultbliešu ieklāšanas šablons (galds)

ABG dubultbliešu ieklāšanas šabloni (galdi), kas ir unikāli tirgū, tagad ir ieguvuši vēl vienu nozīmīgu priekšrocību: Jaunā patentētā VDTA-V ieklāšanas šablona (galda)  priekšējās blietes gājienu operators var nepārtraukti pielāgot, kamēr klājējs darbojas. Iepriekš priekšējās blietes gājienu varēja mainīt tikai manuāli, un tas bija laikietilpīgs process. Klājējs bija jāizslēdz, un process prasīja zināmas pūles. Tāpēc ieklāšanas komanda bieži neveica izmaiņas, pat ja tās pozitīvi ietekmētu klāšanas rezultātus. Pielāgojumi darbības laikā ir īpaši noderīgi, strādājot ar zemas temperatūras asfaltu, uzklājot dubultos slāņus un klājot līkumos un apļveida krustojumos.

ABG pilsētas klases ieklājēji

Šīs mašīnas ir ideāla izvēle pilsētas ceļu darbiem un citiem maziem līdz vidējiem projektiem. Kāpurķēžu ABG 2820 nodrošina stingru saķeri ar sarežģītu reljefu. ABG 2870 ir viskompaktākais Ammann riteņu klājējs, kas nodrošina augstu mobilitāti darba vietā. Ieklājēju patentētā hidrauliskā sistēma palīdz 55 kW dzinējiem sasniegt izcilu veiktspēju. Rezultāts ir viss, kas nepieciešams pilsētas mašīnai: efektīva jauda, zemākas emisijas, klusāka darbība un samazināts degvielas patēriņš. Kompaktie klājēji ar 9 tonnu bunkura ietilpību ir pietiekami spēcīgi, lai stumtu padeves kravas automašīnu. Tomēr tie ir pietiekami mazi, lai savietotos uz viena treilera kopā ar asfalta veltni.

ABG vidējās klases ieklājēji

Šīm vidēja izmēra mašīnām ir priekšrocības, kas parasti saistītas ar lielākiem analogiem, tostarp uzlabota vadības sistēma. Ieklājēji viegli pielāgojas dažāda lieluma darba vietām, nodrošinot augstu vienas dienas ražīgumu un nepieciešamo manevrētspēju nākamajā dienā. Kad nepieciešama augstāka ražība, kāpurķēžu ABG 6820 un riteņu ABG 6870 nodrošina izcilus rezultātus. Abi ieklājēji apvieno augstu veiktspēju ar zemu degvielas patēriņu un zemu trokšņa līmeni. Tie nodrošina nepieciešamo jaudu, tomēr paliek intuitīvas, viegli vadāmas mašīnas. ABG 6870 ir vienīgais klājējs savā klasē ar nepieciešamo sabiedrisko ceļu homologāciju Vācijai, Šveicei un Austrijai.

ABG autoceļu klases ieklājēji

ABG 7820 un ABG 8820 nodrošina visaugstāko klāšanas ražīgumu. Plašā ieklāšanas platumu izvēle, jaudīgie motori un lielas ietilpības bunkuri nodrošina, ka šie ieklājēji spēj tikt galā ar lielākajiem darbiem. Mašīnas var uzklāt līdz 300 mm biezas kārtas. Ammann ABG 7820 piedāvā augstu ražību, ar spēju klāt platumā līdz 11 metriem. Tas nodrošina nozarē vadošo kvalitāti, maiņu pēc maiņas, izmantojot intuitīvas vadības ierīces, izcilu ieklāšanas šablona (galda) tehnoloģiju un nepārspējamu redzamību. ABG 8820 ir liela mašīna lieliem darbiem. Tā nodrošina izcilu operatora komfortu un ir saderīga ar dažādiem augstas veiktspējas ieklāšanas šabloniem (galdiem). Šis ieklājējs ir izstrādāts, lai nodrošinātu izcilu ražīgumu, kvalitāti un darbaspējas laiku. Ieklājēja maksimālais klāšanas platums ir 13 metri, bunkura ietilpība ir 14,7 tonnas, un lielais konveijera tunelis nodrošina klāšanas jaudu 1100 tonnas stundā.

Bioloģiskā dīzeļdegviela, kas izgatavota no atkritumiem, ir apstiprināta lietošanai lielākajā daļā Ammann dīzeļdegvielas mašīnu. Tā tiek klasificēta kā atjaunojamā dīzeļdegviela un ir pazīstama ar ilgāku glabāšanas laiku nekā citas. Bioloģiskā dīzeļdegviela samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz pat 90% bez papildu izmaksām. Katri 1000 litri standarta dīzeļdegvielas sadedzināšanas rada aptuveni 2640 kg siltumnīcefekta gāzes CO2, salīdzinot ar tikai 260 kg siltumnīcefekta gāzes CO2 katriem 1000 litriem sadedzinātās biodīzeļdegvielas. Ar biodīzeļdegvielu saderīgām Ammann mašīnām nav nepieciešamas dzinēja modifikācijas, lai sadedzinātu šo degvielu. Turklāt biodīzeļdegviela nodrošina tādu pašu veiktspēju kā dīzeļdegviela, vienlaikus samazinot izdalīto cieto daļiņu daudzumu.

Metso jaunumi izstādes Bauma 2025 laikā:

Minerālmateriālu karjeriem Metso piedāvā iepriekš konstruētas un uzņēmējdarbības vajadzībām pielāgotas iekārtas, stacijas un moduļus. Izstādes Bauma 2025 laikā nozares profesionāļiem būs iespēja iepazīt sekojošus jaunumus un risinājumus:

Jaunākos Nordberg HPe sērijas drupinātājus.

Jaunākos atjauninājumus pašreizējā Lokotrack® un Nordtrack™ kāpurķēžu drupinātāju un sietu klāstā. Jaunos EC sērijas modeļus kopā ar inovatīvo rīku Build Your Own.

Metso HRC™ 8 drupinātāju, kas paredzēts, lai karjeru atkritumus pārveidotu par vērtīgiem, pārdodamiem materiāliem, piemēram, rūpnieciskām smiltīm.

Jaunākos sijāšanas sistēmu veidus un risinājumus, lai nodrošinātu precīzu materiālu atdalīšanu, ilgāku kalpošanas laiku, vieglu apkopi un maksimālu produktivitāti.

Jaunākos drupinātāju dilstošo rezerves daļu risinājumus.

Karjeru risinājumus: darbības specifikai pielāgotas drupināšanas un sijāšanas iekārtas, mobilās iekārtas, kas ir ideāli piemērotas vienkāršai uzstādīšanai minerālmateriālu karjeros.



Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Elīna Treimane

Saistītie raksti