Servisa darbinieks
demonstrēja vienkāršo tehnisko apkopi, kas jāveic ik pēc 500 nostrādātām
motorstundām. Tā galvenokārt ietver ikdienas apgaitu, šķidrumu līmeņu pārbaudi
un tīrīšanu. Šādas pārbaudes ilgums ir vidēji divarpus stundas.
Veicot tehnisko apkopi, ir būtiski valkāt aizsargbrilles. Strādājot ar hidraulisko sistēmu, jāsaskaras ar augstu spiedienu, tādējādi eļļas strūkla var nereti trāpīt sejas apvidū.
Apkopi sāk, pārbaudot, vai kabīnes monitorā netiek uzrādītas sistēmas kļūdas. Šī mašīna ir aprīkota ar GPS sistēmu. Ar tās palīdzību iespējams attālināti redzēt, kādas kļūdas ir parādījušās, kad klients zvana par radušos problēmu. Attālināta problēmas izprašana ļauj saprast, kādas rezerves daļas būs nepieciešamas, braucot uz remontu un tādējādi iespējami ātri novērst radušos bojājumus. Vēl ekrānā tiek nolasītas motorstundas, un visa apkope tiek dokumentēta orderī, kas palīdz sekot līdzi mašīnas tehniskajam stāvoklim un laicīgi plānot nākošās apkopes.
Šai
mašīnai motora pārsegs tiek atvērts ar pogas palīdzību, kas atrodas tās labajā
sānā.
No
kreisā sāna izbīda radiatorus. Katras apkopes laikā servisa darbinieks ar
saspiesta gaisa strūklas palīdzību atbrīvo tos no netīrumiem, lai dzesēšanas
sistēma varētu turpināt sekmīgi veikt savas funkcijas.
Noņem
vāku un ar to pašu gaisu tīra visas vietas, no kurām tiks notīrītas eļļas vai
kurās atrodas filtrs. Šajā pusē atrodas dzesēšanas filtrs, kas šajā apkopē vēl
nav jāmaina – to parasti dara pēc 1000 motorstundām. Mašīnas otrā pusē ir tāds
pats vāks, zem kura vizuāli pārbauda degvielas un eļļas filtrus.
500 motorstundu apkopē tiek mainīta motoreļļa un
tās filtrs. 1000 motorstundu apkopē maina arī
degvielas filtru un filtra eļļu.
Pārbauda
dzesēšanas šķidruma līmeni. Vizuāli apskatās, vai nav kas atnācis vaļā –
turbīna vai caurule, kā arī vai nav notikusi kāda eļļas noplūde.
Pārbauda
hidraulikas eļļas līmeni. Šķidrumam jābūt redzamam aptuveni ap vidus līniju. Ja
nepieciešams, eļļu jāpapildina. Ja hidraulikas eļļas līmenis ir pārāk zems, ir
iespējams bojāt sūkni. Jāņem vērā – lai pareizi pārbaudītu hidraulikas eļļas
līmeni, kravas rāmim jāatrodas pilnībā pie zemes.
Pārbauda filtra eļļas līmeni. Atskrūvē ieliešanas korķi. Līmenis
ir pareizs, ja, atverot to vaļā, eļļa nedaudz tek ārā. Ja tās ir par daudz,
eļļa līst. Tas nozīmē, ka bremžu pārslodzes dēļ notikusi hidraulikas noplūde.
Bremžu gumijas ar laiku nodilst vai sakalst, un tad kopā sajaucas hidraulikas
un filtra elļas. To nedrīkst pieļaut. Nepieciešamības gadījumā jāmaina bremžu
gumijas. Visbiežāk tas notiek, ar pilnu kausu braucot garus attālumus ar lielu
paātrinājumu un strauju bremzešanu. Filtra eļļa uzsilst un augstas temperatūras
apstākļos ātrāk sakalst.
Šī
mašīna ir aprīkota ar centrālo smērēšanas sistēmu. Tas nodrošina, ka visas
tapas vienmēr būs sasmērētas, turklāt pareizi. Elektromotors dzen smēri pa
trubām uz visām tapām, cilndriem, centrālo gultni. Mašīnā ir elektroniski
iestrādāts taimeris, kas pēc noteikta laika ieslēdz sūkni un smērē. Laiku ir
iespējams regulēt pēc vajadzības –
uzstādīt, vai ir viegls, vidējs vai smags darba režīms. Ja ir labvēlīgi
darba apstākļi un nav daudz putekļu, smēre nav tik bieži jāatjauno. Ir
jāuzmana, lai smēres tvertne nekad nebūtu tukša. Ja mašīnai ir papildus
izgāžams kauss, tajā nenoris centrālā smērēšana, un rodas sešas vietas, kur
tomēr vajadzīga smērēšana ar roku, tāpēc nāk līdzi smērpistole. Vecāku modeļu
krāvējiem smērēšanu veic manuāli, 21 punktu smērējot ar roku. Neiesmērētajās
vietās paātrinās nodilšanas process, un mašīnai daudz ātrāk nepieciešams
remonts.
Volvo
AdBlue sistēma samazina kaitīgo izplūdes gāzu daudzumu. Apkopes laikā
iesmidzina šķidrumu, kas papildus jālej. Šis šķidrums noteikti nedrīkst būt par
maz.
Ja
ikdienas darbs norit īpaši putekļainā vidē, 500 motorstundu apkopē ar saspiesto
gaisu tiek tīrīti arī salona gaisa filtri, lai uzlabotu salona gaisa kvalitāti
un operatoram nebūtu jāelpo putekļi. Nākamajā apkopē – pēc tūkstoš nostrādātām
motorstundām – jāveic arī filtru nomaiņa.
Jebkurā
no apkopēm tīra arī motora gaisa filtru, kas var būt pilns ar dažādiem
netīrumiem, jo tie neļauj motoram saņemt pietiekami daudz gaisa, kā rezultātā
zūd motora jauda. Šai mašīnai ir papildu gaisa filtrs, kas veidots no papīra,
kas motoram veido duvultu drošību. Papīra filtru tīrīt nedrīkst, jo pastāv
iespējamība, ka ar lielu gaisa spiedienu var tikt saplēsts papīra elements.
Lai
pārbaudītu apakšējā tilta eļļas līmeni, nepieciešams ar ratiņiem pabraukt zem
mašīnas. Turpat var pārbaudīt arī to, vai nav eļļas noplūžu no hidraulikas un
vai cauruļu savienojumu vietas nav mitras.
Apkopes
laikā tiek pārbaudīta stāvbremze.
Nepieciešams
pārbaudīt arī radara un ekrāna darbību.
Katrā
apkopē ir ieteicams pārbaudīt arī tehnikas apgaismojumu.