Rail Baltica pamattrases būvniecību plāno sākt šogad – prioritāri Lietuvas virzienā

Šogad plānots noskaidrot starptautiska konkursa uzvarētāju Rail Baltica pamattrases būvdarbiem Latvijā, lai 2023. gada beigās uzsāktu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa trases izbūvi ārpus Rīgas, prioritāri – Lietuvas virzienā.

Pašlaik būvdarbu veicēja iepirkums ir noslēguma fāzē. Izvērtējot pretendentu tehniskos un finanšu piedāvājumus, izvēlēsies Rail Baltica pamattrases būvdarbu veicēju ar labāko izmaksu un profesionālās pieredzes apvienojumu. 

„Šī konkursa darba apjoms no potenciālā būvnieka prasa daudzas kompetences un plašu pieredzi, kādu apvienojums līdz šim nav bijis Latvijā (dzelzceļa, ceļu, tiltu u.c. izbūve). Tāpēc tiek sagaidīts, ka dzelzceļa pamattrases būvnieks ir ar ilggadēju pieredzi un kvalifikāciju, projekta mērogam atbilstošu ikgadējo apgrozījumu, spējot pasaules līmeņa kvalitātē veiksmīgi, ekonomiski pamatoti un laikus realizēt šo vērienīgo izbūvi,” skaidro Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas un vadības departamenta direktors Einārs Jaunzems.

Konkursa pirmajā kārtā savu dalību Rail Baltica pamattrases būvniecībai bija pieteikuši seši kandidāti  – uzņēmumu apvienības, kuras veidoja 17 nozīmīgi būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot plašu reģionu no kopumā astoņām valstīm (Francijas, Spānijas, Latvijas, Polijas un Itālijas, Ķīnas, Turcijas un Dienvidkorejas). Uzaicinājumu piedalīties otrajā kārtā saņēma piecas apvienības, kas atbilst iepirkuma kvalifikācijas prasībām. Ņemot vērā lielo darba apjomu, sagaidāma arī ļoti plaša nacionālo būvnieku iesaiste pamattrases būvdarbos.

Ārpus Rīgas pilsētas robežām norisināsies Rail Baltica projekta infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvniecība vairāk nekā 200 km garumā. Būvnieks sagatavos teritoriju, būvēs uzbērumus, dzelzceļa tiltus, ceļus un pārvadus, pārvietos inženiertīklus un izbūvēs jaunus sliežu ceļus. Būvdarbi apvienos daudzus sarežģītus būvniecības elementus un būs apjomīgākā dzelzceļa infrastruktūras izbūve Latvijā.

Plānots, ka būvdarbi ārpus Rīgas – virzienā uz Lietuvu – sāksies 2023. gadā un notiks pa posmiem, atbilstoši gatavajām būvatļaujām. Pirmie būvdarbi plānoti Bauskas novadā pie Iecavas, kur nākotnē atradīsies Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkts. Rail Baltica izbūves laikā šis apkopes punkts Iecavā tiks izmantots kā būvniecības loģistikas bāze.

Prognozējami nākamie darbi sāksies ar inženiertehniski sarežģītākajiem objektiem – tiltiem pār Iecavas un Mēmeles upi. Pēc tam, kad būs sagatavotas nākamās būvatļaujas, būvniecība turpināsies trases ziemeļu virzienā, nodrošinot savienojumu ar Igauniju.

Jāpiebilst, ka aktīva būvniecība jau vairākus gadus norit abu Latvijas Rail Baltica starptautisko staciju būvdarbu zonās - pie lidostas Rīga un Rīgas Centrālās stacijas apkaimē.


Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti