Universālais iekrāvējs JCB 4CX TEHNIKAS APSKATS

Universālo iekrāvēju pārskats

Universālie iekrāvēji jeb ekskavatori - iekrāvēji ir Latvijā populārākais celtniecības tehnikas veids. To pievilcīgākā īpašība ir šo mašīnu elastība un daudzpusība - tās tiek izmantotas ne vien būvniecībā, bet arī ceļu būvē un lauksaimniecībā. Žurnāls “Industrija” sazinājās ar lielākajiem tehnikas izplatītājiem Latvijā, lai noskaidrotu, kādi ir populārākie universālo iekrāvēju modeļi un kādus jaunumus piedāvā ražotāji.

Universālo iekrāvēju pārdošanas līderis Latvijā, “JCB” tehnikas izplatītājs “Stokker”  piedāvā 5 šī tipa mašīnu modeļus - “4CX”, “3CX”, “3 CX Compact”, “1CX” un “1CXT”. Populārākais no tiem ir “4CX”, kas ir ne vien Latvijā, bet jau deviņpadsmito gadu - arī pasaulē pārdotākais universālais iekrāvējs. “4CX” ir jaudīgākais no “Stokker” piedāvātajiem modeļiem ar 81kW lielu dzinēju. Ražotāja paša izstrādātais dzinējs “EcoMax” nodrošina visaugstāko griezes momentu pie zemiem apgriezieniem savā klasē - 516 Nm. Veicot rakšanas darbus pat pie zemiem apgriezieniem tiek saglabāta tā pati jauda, nodrošinot degvielas ekonomiju. Uzlabotais dzinējs samazina izmaksas un paildzina tā kalpošanas laiku. “4CX” lielais klīrenss un četri vienādā izmēra riteņi ļauj saglabāt stabilitāti un manevrēt spēju dažādos darba apstākļos.

Standartā visi “JCB” universālie iekrāvēji ir aprīkoti ar “LiveLink” GPS sistēmu, kas sniedz plašu informāciju par tehniku. Precīza darba stundu uzskaite, informācija par degvielas patēriņu un paziņojumi par nepieciešamajiem apkopes darbiem uzlabo apkopju plānošanas procesu un palīdz aprēķināt uzturēšanas izmaksas. Automātiskā stabilizatoru pacelšana ļauj ietaupīt laiku tranšeju rakšanas darbos, bet “Smooth Ride System”  amortizējošā sistēma ar “TorqueLock” funkciju, kas, pārvietojoties pa ceļu, samazina degvielas patēriņu par 45%, uzlabo braukšanas komfortu un kravas stabilitāti.

Svarīgs kritērijs ir tehnikas uzturēšanas izmaksas. “JCB” mašīnām serviss nepieciešams reizi 500 motorstundās. Par apkopes intervāliem un tuvojošos apkopi operators tiek brīdināts ar paziņojumu kabīnes kontrolpanelī, turklāt “LiveLink” sistēma nosūta e-pasta paziņojumus gan tehnikas turētājam, gan oficiālajam izplatītājam. Tehnisko apkopju izmaksas ir atkarīgas no tehnikas modeļa un tā komplektācijas. Standartā “JCB” universālajiem iekrāvējiem ir 1 gada garantija, taču papildus iespējams iegādāties pagarināto garantiju līdz 3 gadiem vai 6000 motorstundām.

“Stokker” smagās tehnikas servisa centri tīklā ir 9 filiāles visā Latvijā. Līdztekus servisa centriem Rīgā, Jelgavā, Valmierā, Gulbenē, Rēzeknē, Jēkabpilī, Saldū, Liepājā un Talsos, uzņēmuma rīcībā ir 30 mobilie izbraukuma servisa transportlīdzekļi, kas ļauj nodrošināt klientiem viegli pieejamu un ātru pakalpojumu izpildi. Katrā “Stokker” servisa centrā ir rezerves daļu noliktava ar visnepieciešamākajām rezerves daļām tehnikas apkopēm un remontu veikšanai. No Eiropas noliktavām izplatītājs rezerves daļas var saņemt 24-48 stundu laikā, izmantojot ātrās piegādes pakalpojumus, savukārt, standarta sūtījumi neaizņem ilgāk kā 2 nedēļas.

“Stokker” piedāvā klientiem individuālus apmaksas risinājumus. “JCB Finance” ļauj iegādāties tehniku ar samazinātām procentu likmēm un citiem izdevīgiem nosacījumiem. Tehniku iespējams arī nomāt ar izpirkumu vai nodot veco tehniku kā pirmo iemaksu jaunai.

 

“Intrac Latvija” klāstā pieejami divu ražotāju - “Case” un “Hydrema” - universālie iekrāvēji. “Case” uzskatāms par vienu no populārākajiem šī veida mašīnu ražotājiem pasaulē. Pārdotākie “Case” modeļi Latvijā ir “695ST” ar 82 kW jaudu un “580ST” ar 72kW lielu dzinēja jaudu. To būtiskākā atšķirība ir riteņu izmēri - “580ST” priekšējie riteņi ir 18 collas lieli. Šīs mašīnas, galvenokārt izvēlas uzņēmumi, kas strādā pilsētas apstākļos. Savukārt, “695ST” lielie priekšas riteņi ļauj daudz efektīvāk strādāt ar priekšas kausu, pārvietojot grunti bezceļu apstākļos. Šī modeļa priekšas kausa apjoms ir par 20% lielāks, bet aizmugures rakšanas iekārtas parametri abiem universālajiem iekrāvējiem būtiski neatšķiras.

Abi “Case” universālo iekrāvēju modeļi aprīkoti ar kompaktu, bet spēcīgu 3,4 litru “FTP” dzinēju, kas nodrošina lielu jaudu un ekonomisku degvielas patēriņu jebkuros apstākļos. Viskozais dzinēja ventilators ļauj ietaupīt vēl vairāk enerģijas. Domājot par transportēšanas izmaksu samazināšanu, “Case” universālo iekrāvēju dizains veidots tā, lai maksimāli samazinātu transpotēšanai nepieciešamo augstmu līdz 3,5 metriem “580ST” un 3,7 metriem “695ST”.


No “Hydrema” universālo iekrāvēju klāsta Latvijā pieejami “906F” ar 90kW jaudu un lielākais “926F” ar 108kW jaudu. Šī ražotāja mašīnas ir dārgākas, tomēr tām ir arī būtiskas priekšrocības. “Hydrema” universālo iekrāvēju priekšējais rāmis lokās, tādejādi ļaujot daudz efektīvāk strādat ar kausu. Atšķiras arī ekskavācijas iekārtas darba diapazons - kamēr citiem ražotājiem tas ir 180 grādi, “Hydrema” piedāvā 280 grādu diapazonu.

“Hydrema” universālo iekrāvēju unikālā “Double-Command” sviras vadība ļauj operatoram veikt rakšanas darbus un vajadzības gadījumā pārbraukt tehniku, pašam nepagriežoties. Vienmērīgu rakšanas ciklu pat pie zemiem dzinēja apgriezieniem un hidrauliskā spiediena nodrošina “Flow Sharing” tehnoloģija, kas vienmērīgi izplata eļļu starp mašīnas galvenajām funkcijām. Lai uzlabotu drošību un darba kvalitāti, kas īpaši svarīgi celšanas darbos, operators var limitēt universālā iekrāvēja ātrumu ar “Mode Control”.

Abi “Intrac Latvija” pārstāvētie ražotāji viemēr rūpējas, lai nodrošinātu vislabākos darba apstākļus tehnikas operatoriem, izvēloties labākos tirgū pieejamos sēdekļus. Gan “Case”, gan “Hydrema” gādā arī par tehnikas lietotāja ērtībām, aprīkojot mašīnas ar attālinātajām monitoringa sistēmām. Tas ļauj īpašniekiem redzēt tehnikas atrašanās vietu, to vai tehnika strādā un kādā režīmā. Tāpat sistēma atspoguļo degvielas daudzumu un patēriņu, šķidrumu temperatūru, nākamās apkopes laiku un tehnikas bojājumu gadījumā - brīdinājumus.Tehnisko apkopju grafiks jāveic, ievērojot 500 motorstundu intervālu. 3000 motorstundu periodā apkopes izmaksas sastāda aptuveni 1,40 EUR motorstundā.

Standartā tehnikai piemērota 1 gada vai 2000 motorstundu garantija, tomēr par papildus samaksu iespējams noteikt ilgāku garantijas periodu. “Intrac Latvija” gatavi piedāvāt līdz 5 gadu garantijas periodu tādam motorstundu skaitam, kāds klientam nepieciešams.

“Intrac Latvija” piedāvā plašu servisa tīklu ar fileālēm Rīgā, Valmierā, Saldū un Rēzeknē. Domājot par klientu ērtību, viņu mehāniķi Jēkabpilī un Alūksnē apkalpo klientus, kur vien nepieciešams, izmantojot mobilās darbnīcas. Lai izvairītos no tehnikas dīkstāvēs, “Intrac Latvija” nodrošina ātru rezerves detaļu piegādi - pārsvarā tās iespējams saņemt tajā pašā vai nākamajā dienā. Plašs detaļu klāsts pieejams gan uzņēmuma noliktavā Latvijā, gan Lietuvas un Igaunijas noliktavās.

Akciju laikā tiek piedāvāti izdevīgi rūpnīcas subsidētā finansējuma noteikumi. Veicot pirmo iemaksu 10% apmērā, finansējuma cena līdz 36 mēnešu ilgam periodam ir 0%. Bankas aizdevuma procentu likme šajā periodā ir 0,79% uz 48 mēnešiem vai 1,19% uz 60 mēnešiem.

 

“Komatsu” pārstāvis Latvijā “Baltem” piedāvā divus universālo iekrāvēju modeļus - “WB93R-8” un “WB97S-8”, no kuriem populārākais ir “WB93R-8” ar 2 riteņu stūrēšanas režīmu. Tā uzlabotais, Euro IV emisijas standartam atbilstošais “Komatsu SAA4D99E1” dzinējs attīsta 75 kW jaudu un ļauj ietaupīt degvielu, nekaitējot sniegumam un produktivitātei. Jaunā izplūdes gāzu attīrīšanas sistēma saudzē vidi un ievērojami samazina NOx izmešu daudzumu. Motora ventilatora viskozais sajūgs samazina dzinēja slodzi, kad nav nepieciešama maksimālā dzesēšana, tādejādi nodrošinot degvielas ekonomiju. Elektrohidrauliskais diferenciāļa bloķētājs apvienojumā arī “Heavy-duty” asīm palielina iekrāvēja efektivitāti jebkuros apstākļos.

Otrs “Komatsu” piedāvātais modelis, universālais iekrāvējs “WB97S-8” ar 75kW jaudu iznācis vien 2020.gadā un piedāvā tās pašas labās īpašības četru riteņu stūrēšanas režīmā. Turklāt, jaunais modelis papildināts arī ar vairākiem uz lietotāju vērstiem uzlabojumiem. “Full Power Shift” pārnesumu kārbu, kas jau standartā ir automātiska, iespējams kontrolēt ar pagriežamu sviru. “Kick-down” funkcija ļauj secīgi pārslēgties starp 2. un 1. pārnesumu, nospiežot vien slēdzi. Lai bez piepūles iegūtu pilnu hidraulisko jaudu, “WB97S-8” aprīkots ar “Speed-up” funkciju. Paaugstinātai drošībai modelim pievienots “Travel Neutral” slēdzis un “Street Mode” pārvietošanās režīms.

Drošība ir “Komatsu” prioritāte, un ražotāja universālie iekrāvēji piedāvā ļoti labu pārredzamību no kabīnes, paverot operatoriem atvērtu skatu gan uz priekšu, gan aizmuguri. Jaunais kabīnes dizains ļauj lietotājam strādāt ērti un droši. Abi modeļi aprīkoti ar papildus drošības vārstiem cauruļu plīšanas gadījumā ekskavatora funkcijām un stabilizatoriem. Universālajiem iekrāvējiem pievienots otrs dzinēja izslēgšanas slēdzis, kas pieejams no zemes līmeņa.

“Komatsu” tehnikas apkopju intervāls ir 500 motorstundas. Par tuvojošos apkopi brīdina ražotāja izstrādātā “Komtrax sistēma”, kas nogādā šo informāciju ne vien operatoram, bet arī tehnikas turētājam un vietējam izplatītājam. Pārvaldības sistēma ļauj ērti sekot līdzi arī mašīnas sniegumam, darba stundām un degvielas patēriņam. “Baltem” piedāvātās tehniskās apkopes izmaksas ir aptuveni 1,20 EUR motorstundā.

Lai palīdzētu saviem klientiem izvairīties no tehnikas dīkstāves, “Baltem” Rīgas filiāles pieredzējusī komanda nodrošina pilnu apkopes pakalpojumu klāstu, izmantojot jaunākos diagnostikas rīkus un modernāko aprīkojumu. Uzņēmuma noliktavā pieejamas visas nepieciešamākās rezerves daļas. Ja tās nav uz vietas, klientiem pieejamas vairākas pasūtīšanas iespējas: izvēloties eksprespiegādi detaļas var saņemt nākamajā dienā vai 2 dienu laikā; standarta piegāde aizņems 7 dienas; savukārt, ja pasūtītā rezerves daļa nav nepieciešama steidzīgi, un klients var 3-4 nedēļas gaidīt, iespējams saņemt atlaidi. Ne mazāk būtiska ir ražotāja piedāvātā garantija, kā ilgums ir 3 gadi vai 4000 motorstundas. Lai atvieglotu klientiem tehnikas iegādi, “Baltem” sadarbojas ar visām Latvijā reģistrētajām finanšu pakalpojumu iestādēm.

 

Ražotājs “Caterpillar”, ko Latvijā pārstāv uzņēmums “Avesco”, izziņojis četrus jaunus univerālo iekrāvēju modeļus, kas veidoti uz iepriekšējās “F2” sērijas bāzes. Jaunie 428 (68 kW), 432 (76 kW), 434 (68 kW) un 444 (76 kW) modeļi, nodrošina jau ierastās tehnikas darbības, aizstāj ražotāja iepriekšējos modeļus.

Jaunie iekrāvēji apīkoti ar “Cat C3.6” dzinēju, kas atbilst ES “TIER 5” līmeņa emisiju standartiem un nodrošina līdz pat 10% lielāku degvielas ekonomiju nekā F2 sērija. Economy, Standart un Standart Plus jaudas režīmi ļauj operatoram viegli izvēlēties starp lielāku degvielas ekonomiju vai labāku dzinēja veiktspēju. Jaunajiem universālo iekrāvēju modeļiem jau standarta komplektācijā ir visu riteņu aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs, kas sliktos grunts apstākļos nodrošina uzlabotu saķeri.

Modeļiem 432 un 444 papildus komplektācijā pieejami strēles cilindri, kas palielina celšanas jaudu par 25%. Domājot par operatora ērtībam, “Cat” piedāvā aprīkot 432 un 444 ar pie sēdekļa piemontētu vadības sviru, kas ļauj vadīt tehniku arī apgrieztā vai nobīdītā pozīcijā. 432 un 444 modeļiem šī vadības sistēma iekļauta standarta kompletācijā. Visi jaunie universālie iekrāvēji aprīkoti ar jaunāko “Cat Product Link” attālinātā monitoringa sistēmu, kas attēlo tehnikas darbības datus, tostarp degvielas patēriņu, pārkrautā materiāla kopējo apjomu, atgādinājumus par regulārām apkopēm un brīdinājumus par darbības kļūdām.

Tāpat kā citiem ražotājiem, “Cat” mašīnām tehniskā apkope nepieciešama ik pēc 500 motorstundām. Standartā tehnikai tiek piemērota 2 gadu garantija bez motorstundu ierobežojuma, bet par papildus samaksu to iespējams pagarināt līdz 5 gadiem vai 8000 motorstundām. Iegādājoties tehniku, pieejams elastīgs finanšu un operatīvais līzings vai aizdevums.

Dalīties ar rakstu

Žurnālists

Žurnāls Industrija

Saistītie raksti